Education Information
2011 - 2016
2011 - 2016Doctorate
Marmara University, Institute Of Social Sciences, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Turkey
2007 - 2011
2007 - 2011Postgraduate
Marmara University, Institute Of Social Sciences, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Turkey
2003 - 2007
2003 - 2007Undergraduate
Marmara University, Faculty Of Economic And Administrative Sciences, İktisat, Turkey
Dissertations
2016
2016Doctorate
E-Tüketim Davranışları Yaklaşımı ile Yaşam Tarzları Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Örneği
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama
2011
2011Postgraduate
Siyasi Partilerin Marka Denkliğinin Oy Verme Niyetine Etkisi
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü , Üretim Yönetimi Ve Pazarlama
Certificates, Courses and Trainings
2023
2023SmartPLS Programı
Data Analysis
BEDAM
2021
2021Eğiticilerin Eğitimi
Personal Evolution
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2015
2015Erasmus Staff Mobility for Training
Vocational Training
University of Zagreb
2014
2014Erasmus Staff Mobility for Training
Vocational Training
Athens University of Economics and Business
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2023 - Continues
2023 - ContinuesAssociate Professor
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2017 - 2023
2017 - 2023Assistant Professor
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2012 - 2017
2012 - 2017Research Assistant
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Managerial Experience
2019 - Continues
2019 - ContinuesUnit Accreditation Board Member
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2019 - Continues
2019 - ContinuesÇay İhtisaslaşma Koordinatörlüğü Koordinasyon Kurulu
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2019 - Continues
2019 - ContinuesMember of University Quality Commission
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2023 - 2027
2023 - 2027Member of University Strategic Planning Commission
Recep Tayyip Erdogan University, Rektorluk
2022 - 2024
2022 - 2024Rectorate Commissioner
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2021 - 2024
2021 - 2024Institute Board Member
Recep Tayyip Erdogan University, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2021 - 2024
2021 - 2024Assistant Director of the Institute
Recep Tayyip Erdogan University, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2021 - 2023
2021 - 2023Faculty Management Board Member
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2021 - 2023
2021 - 2023Faculty Board Member
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2017 - 2021
2017 - 2021Deputy Head of Department
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2017 - 2020
2017 - 2020Head of Department
Recep Tayyip Erdogan University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Courses
Advising Theses
Continues
ContinuesPostgraduate
Marka Şehri Yaratma Açısından Marka Şehir Boyutlarının Ortaya Çıkarılması Üzerine Bir Araştırma: Rize Örneği
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
Z.ARICI(Student)
Continues
ContinuesDoctorate
Duyusal Pazarlama ve Marka Deneyiminin Marka Sadakati Üzerindeki Rolü: Perakende Sektöründe Deneysel Bir Araştırma
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
C.SERRA(Student)
2024
2024Postgraduate
Sosyal Medya Bağımlılığının Çevrim İçi Satın Alma Kararları Üzerindeki Etkisi: Sosyal Karşılaştırmanın Aracılık Rolü
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
N.BAŞ(Student)
2024
2024Postgraduate
Y Kuşağı Tüketicilerinin Kişilik Özelliklerinin Çevrimiçi Satın Alma Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sosyal Medya Fenomen Özelliklerinin Aracı Rolü
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
D.ÇOLAK(Student)
2023
2023Postgraduate
Mağaza Memnuniyeti Oluşturmada Mağaza Atmosferi Unsurlarından Satış Personelinin Çekicilik Özelliklerinin Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
Ö.GÜZEL(Student)
2021
2021Postgraduate
A Research on the Evaluation of Messages Used in Participation Banking and Commercial Banking Advertising in Terms of Purchase Intention and Attitude
Çakıroğlu K. I. (Advisor)
G.YİĞİT(Student)
Advising Graduates (Non-Thesis)
2024
2024Masters (Non-Thesis)
Çay Sektöründe İç Müşterilerin Çay Markalarına Yönelik Algıları Üzerine Bir Araştırma
Çakıroğlu K. I.
F.Biber(Student)
2019
2019Masters (Non-Thesis)
Sosyal Medyada Markalaşmanın Pazarlama Üzerindeki Etkisi
Çakıroğlu K. I.
K.Uzunoğlu(Student)
Designed Lessons
Articles Published in Other Journals
2023
2023Evaluation of Factors Affecting the Purchase Intention Toward Store Brands: A Systematic Literature Review
Çakıroğlu K. I.
FISCAOECONOMIA , vol.7, no.1, pp.694-723, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022Çay İçecek Pazarında Tüketim Alışkanlıklarının İçerik Analizi ve Metin Madenciliği ile Değerlendirilmesi
Çakıroğlu K. I., Kartal B., Öztürk A., Sert M. F.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi , vol.57, no.4, pp.3109-3136, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022AN APPLICATION REGARDING THE MAIN ACTIVITIES OF THE COMPANIES ON A SECTORAL BASIS IN TERMS OF THE DIMENSIONS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY WITH A SUSTAINABLE MARKETING APPROACH
Çakıroğlu K. I., Öztek M. Y., Pirtini S.
Journal of research in business (online) , vol.7, no.2, pp.421-458, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021A CONTENT ANALYSIS ON SYSTEMATIC REVIEW OF LIFESTYLE RESEARCH IN TERMS OF MARKETING MANAGEMENT
Çakıroğlu K. I., Çengel Ö., Pirtini S.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.20, no.40, pp.260-286, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Validity and Reliability of Turkish Adaptation of the Store Personality Scale
Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
Business and Management Studies: An International Journal , vol.8, no.5, pp.4273-4299, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020A MARKETING ORIENTED APPROACH ON THE RESTRUCTURING CORPORATE GOVERNANCE AND SOCIAL RESPONSIBILITY STRATEGIES DURING COVID-19
Çengel Ö., Pirtini S., Çakıroğlu K. I.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi / Turkish Journal of Entrepreneurship , vol.4, no.7, pp.1-21, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Covid-19 Sürecinde Ve Post-Pandemi Döneminde Yaşam Tarzı Açısından Tüketici Davranışlarının Değişen Eğilimi Üzerine Kavramsal Bir Çalışma
Çakıroğlu K. I., Pirtini S., Çengel Ö.
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.19, no.37, pp.81-103, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Impact of Mall Attractiveness on Mall Patronage Intention: The Mediating Effect of Mall Personality
Çengel Ö., Çakıroğlu I.
International Journal of Commerce and Finance , vol.6, pp.204-226, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Do Store Brands have a Personality?
Çakıroğlu K. I.
International Journal of Business and Management Studies , vol.6, no.2, pp.457-466, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2023
2023Etmen Tabanlı Benzetim ile Türkiye'de Çay Pazarının Geleceği
Sert M. F., Kartal B., Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
42. Yöneylem Araştırması Endüstri Mühendisliği Ulusal Kongresi (YAEM2023 Kongresi), Gaziantep, Turkey, 1 - 03 November 2023, pp.87-88
2023
2023Sales Personnel Characteristics in a Retail Store: The Effects on in-Store Emotions, Attitude towards Store, and Store Satisfaction
Güzel Ö., Çakıroğlu K. I.
14th International Conference on Culture, Civilization and Social Sciences, Buenos Aires, Argentina, 16 - 18 March 2023, pp.1
2022
2022A Systematic Literature Review on The Factors Affecting Consumers’ Purchase Intentions for The Store Brands
Çakıroğlu K. I.
International Conference on Global Practice of Multidiciplinary Scientific Studies Dedicated to the 100th Anniversary of "Georgian Technical University - GTU", Tbilisi, Georgia, 24 - 26 June 2022, pp.1
2022
2022A Qualitative Research on Tea Culture in Turkey From a Consumer Perspective
Çakıroğlu K. I., Kartal B., Öztürk A., Sert M. F.
INTERNATIONAL TEA CONGRESS "industrial, cultural and economic dimensions", Lankaran, Azerbaijan, 13 - 15 May 2022, pp.50-51
2016
2016Georgia’s Place in Turkish Tourism from Seasonal Perspective
ÇAKIROĞLU K. I.
Batumi Art State Teaching University Students International Conference, 5 - 06 May 2016
2013
2013Yaşam Tarzı İle Perakende Markası Tercihi Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
USTAAHMETOĞLU E., ÇAKIROĞLU K. I.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Turkey, 19 - 22 June 2013, pp.135-144
Books & Book Chapters
2024
2024Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Sürdürülebilirlik
Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
in: Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Sürdürülebilirlik, Prof. Dr. Salih YILDIZ,Doç. Dr. Büşra TOSUNOĞLU,Doç. Dr. Emel YILDIZ, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.89-108, 2024
2024
2024Destinasyon Pazarlaması
Çakıroğlu K. I.
in: Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar 3, Prof. Dr. Salih YILDIZ, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.97-127, 2024
2024
2024Değer İnanç Norm Teorisi
Çakıroğlu K. I.
in: Tüketici Davranışlarında Kullanılan Teoriler, Dr.Öğr.Üyesi Barış Armutçu,Doç. Dr. Ahmet Tan, Editor, Eğitim Yayınevi , Ankara, pp.45-66, 2024
2024
2024Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Sürdürülebilirlik
ÇAKIROĞLU K. I., ÖZTÜRK A.
in: Disiplinlerarası Perspektiften “Sürdürülebilirlik”, YILDIZ SALİH, TOSUNOĞLU BÜŞRA, YILDIZ EMEL, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.89-108, 2024
2023
2023Blok Zinciri Teknolojisi Pazarlama Yönlü Bir Yaklaşım
Çakıroğlu K. I.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2023
2023
2023Luxury Consumption Behavior
Çakıroğlu K. I.
in: Interdisciplinary Public Finance, Business and Economics Studies– Volume VI , Assoc. Prof. Adil AKINCI, Editor, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, pp.395-406, 2023
2023
2023Perakendecilik ve Bütüncül-Kanal Pazarlama
Çakıroğlu K. I.
in: Marketing, Prof.Dr.F. Müge Arslan &,Doç.Dr. Taşkın Dirsehan, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.327-347, 2023
2023
2023Tüketicilerin Boş Zaman Tüketimi
Çakıroğlu K. I.
in: Tüketici Davranışlarında Güncel Yaklaşımlar, Gümüş,Cemal, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.99-116, 2023
2022
2022Çakıroğlu K. I.
in: , Dr.Öğr.Üyesi Emrah Sıtkı Yılmaz, Editor, Orion Akademi, Ankara, pp.80-101, 2022
2020
2020Customer Experience Management in Omnichannel Retailing
Çakıroğlu K. I., Çengel Ö.
in: Managing Customer Experience in an Omnichannel World, Taşkın Dirsehan, Editor, Emerald Ink Publishing, Bradford, pp.97-113, 2020
2019
2019Müşteri Her Zaman Haklı Mıdır? Uygunsuz (Anormal / Sapkın) Tüketici Davranışları
Çakıroğlu K. I.
in: Tüketimin 1001 Hali-Duygu ve Mantığın Çekişmesinde Dağılan Amaçlar, Remzi Altunışık, Editor, Beta Books , İstanbul, pp.269-286, 2019
2019
2019Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilere İlişkin Öğrenci Kalite Memnuniyetine Yönelik Nicel Araştırma
Kartal B., Çakıroğlu K. I.
in: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Memnuniyet Araştırması, KARTAL,B., Editor, RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, Rize, pp.101-154, 2019
2019
2019Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye İlişkin Memnuniyet Düzeylerinin Anlaşılmasına Yönelik Nitel Bir Araştırma
ÇAKIROĞLU K. I., BEKTAŞ M.
in: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Memnuniyet Araştırması, Burcu Kartal, Editor, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları, Rize, pp.223-278, 2019
2018
2018Yer Seçimi
ÇAKIROĞLU K. I.
in: Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Erol Ustaahmetoğlu, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, pp.244-262, 2018
2018
2018Tüketicileri Tanımlamak ve Anlamak
ÇAKIROĞLU K. I.
in: Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Erol Ustaahmetoğlu, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, pp.168-190, 2018
2017
2017E-Tüketim Bakış Açısı ile Yaşam Tarzları
Cakiroglu K. İ.
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2017
2017
2017Rize İlinin Üniversite Algısı ve Beklentilerine Yönelik Nitel Bir Araştırma
Karataş Z., Çakıroğlu K. I., Bektaş M.
in: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrenci ve Akademisyenleri ile Rize Halkının Karşılıklı Algı ve Beklentileri, Saklı,Ali Rıza, Editor, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları, Rize, pp.157-261, 2017
2017
2017Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrenci ve Akademisyenleri ile Rize Halkının Karşılıklı Algı ve Beklentilerine Dair Genel Sonuç ve Öneriler
Çakıroğlu K. I., Bektaş M.
in: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrenci ve Akademisyenleri ile Rize Halkının Karşılıklı Algı ve Beklentileri, Ali Rıza SAKLI, Editor, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları, Rize, pp.369-379, 2017
Supported Projects
2020 - 2023
2020 - 2023Türkiye Çay Pazarında Tüketicilerin Çaya Yönelik Tutumu ve Çayın Algılanan Kalitesinin Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma
Project Supported by Higher Education Institutions
ÇAKIROĞLU K. I. (Executive), ÖZTÜRK A., KARTAL B., SERT M. F.
2018 - 2020
2018 - 2020Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Üniversiteye Bakış Açıları Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma Projesi
Project Supported by Higher Education Institutions
KARTAL B. (Executive), ÖZTÜRK A., SERT M. F., TUZCU Ö., ALTUNALAN Ö., Yılmaz İ., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri ve Akademik Personelinin Şehir Algıları ve Beklentileri ile Rize İlinin Üniversite Algısı ve Beklentileri Araştırma Projesi
Project Supported by Higher Education Institutions
SAKLI A. R. (Executive), ŞENGÜL AVŞAR A., BEKTAŞ M., EROĞLU B., AKDOĞAR H. T., TOPTAN M., et al.
Activities in Scientific Journals
2021 - 2024
2021 - 2024Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Editor
2010 - 2012
2010 - 2012ÖNERİ
Assistant Editor/Section Editor
Scientific Refereeing
March 2022
March 2022TESAM AKADEMİ
National Scientific Refreed Journal
April 2021
April 2021Research in agricultural sciences
Other Indexed Journal
February 2021
February 2021SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI VIZYONER DERGISI
Other Indexed Journal
December 2019
December 2019Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi
Other Indexed Journal
March 2019
March 2019American Marketing Association
Conference Paper (Full Text)
Tasks In Event Organizations
Ekim 2019
Ekim 2019Çay Çalıştayı
Workshop Organization
Gökbayrak E., Yazıcı K., Akbulut M., ÇAKIROĞLU K. I.
Rize, Turkey
Eylül 2017
Eylül 201722nd Marketing Congress
Scientific Congress
Erkan C., ÇAKIROĞLU K. I., ERKUŞ U.
Trabzon, Turkey
Mobility Activity
2015 - 2015
2015 - 2015Erasmus Programme
Get Education
Zagreb Üniversitesi, Croatia
2014 - 2014
2014 - 2014Erasmus Programme
Get Education
Athens University of Economics and Business, Greece
Jury Memberships
July-2024
July 2024Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
July-2024
July 2024Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
February-2024
February 2024Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
January-2024
January 2024Doctorate
Doctorate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
January-2024
January 2024Doctoral Examination
Doctoral Examination - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
June-2023
June 2023PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
June-2023
June 2023Doctoral Examination
Doctoral Examination - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
February-2023
February 2023Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
February-2023
February 2023Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
August-2022
August 2022PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
July-2022
July 2022Doctoral Examination
Doctoral Examination - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
July-2022
July 2022Post Graduate
Post Graduate - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
February-2022
February 2022PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
January-2022
January 2022Doctoral Examination
Doctoral Examination - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
September-2021
September 2021PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
September-2021
September 2021PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
July-2021
July 2021