Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Evaluation of the Training to Make Preservice Science Teachers Use Web 2.0 Tools during Teaching
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, vol.18, no.1, pp.77-97, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Development of Argumentation-Based Material for Learning the Chemical Equilibrium and Its Micro World
International Journal of Progressive Education
, vol.18, no.6, pp.140-165, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
A Qualitative Assessment on 'My School Rize Project'
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, vol.16, no.3, pp.89-113, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Development of Prediction, Observation and Explanation Activities Providing 8th Grade Students to Associate Chemistry Concepts with Daily Life*
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.1, pp.32-56, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Out-of-School Learning Activities on 5th Grade Students’ Science, Technology, Society and Environment Views
Turkısh Journal of Teacher Education
, vol.9, no.1, pp.37-63, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri ve Yansımaları
International Journal of Eurasia Social Sciences
, vol.8, no.8, pp.2043-2063, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
THE EFFECTS OF THE METHODS USED IN TEACHING THE CONCEPTS OF THE ”SUBSTANCE AND CHANGE” UNIT TO ACADEMIC SUCCESSFUL: A META ANALYSIS STUDY
Route Educational and Social Science Journal
, vol.4, no.5, pp.251-268, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Pre-service science and primary school teachers' identification of scientific process skills
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.4, pp.1273-1281, 2016 (Scopus)
Opinions of Pre-service Classroom Teachers towards Laboratory Using in Science Instruction and Their Preferences towards Laboratory Approaches
Journal of Education and Training Studies
, vol.4, no.3, pp.208-222, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Predict Observe Explain Based Activities in the Association of Chemistry with the Daily Life and Student Views
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
, vol.7, no.1, pp.117-145, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul 3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersine İlişkin Görüşleri
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.16, no.2, pp.199-218, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretim programındaki değerlerin kazandırılma sürecine yönelik görüşleri
Journal of Theory and Practice in Education
, vol.11, no.2, pp.420-437, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Teaching Chemical Equilibrium by Analogy-Based Worksheets
Turkish Journal of Teacher Education
, vol.3, no.2, pp.1-14, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Effects of inquiry based learning approaches on scientific process skills and academic achievement of pre-service classroom teachers.
International Journal of Academic Research
, vol.6, no.6, pp.46-54, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma
The Journal of Academic Social Science Studies
, vol.30, pp.305-323, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Students’ views of the change about concentration and volume in the system at equilibrium.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.5, no.2, pp.889-902, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
ORTAÖĞRETİM 9. SINIF KİMYA DERSİ ÖĞRRTİM PROGRAMININ UYGULANMASI İLE İLGİLİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ VEÖNERİLERİ
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.29, no.1, pp.91-104, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
To Develop The Skills of Being a Teacher As a Researcher; “FieldStudy” Course
Journal of Oafqaz University
, vol.26, no.1, pp.198-215, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Süreç Odaklı Değerlendirmede Kullanılabilecek Bir Analitik Rubriğin Geliştirilmesi: Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Örneği
EDU 7
, vol.2, no.4, pp.35-61, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Çalışma Yapraklarının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi: Asit Baz Örneği
EDU 7
, vol.2, no.4, pp.29-53, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Örnek Bir Etkinlik Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
EDU 7
, vol.2, no.4, pp.38-71, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Effect of Work Sheets on Students Success Acids and Bases Sample
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, vol.2, no.2, pp.125-142, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Dengeye Etki Eden Faktörler Konusunun Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Öğrenci Başarısına Etkisi
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey, pp.78
Okulum Rize Projesi Üzerine Nitel Bir Değerlendirme”,
Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Turkey, 1 - 03 November 2019, vol.1, pp.5
Fen bilimleri dersinde kullanılabilecek kavram yanılgılarını gidermeye yönelik etkinlikler 2
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.14
Fen bilimleri dersinde kullanılabilecek kavram yanılgılarını gidermeye yönelik etkinlikler 1
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.13
Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim programındaki fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarıyla ilgili görüşleri.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Turkey, 25 - 28 April 2019, pp.12
ARGÜMANTASYONA DAYALI GELİŞTİRİLEN REHBER MATERYALİN ÖĞRETMENADAYLARININ KİMYASAL DENGE KAVRAMLARININ MİKRO DÜNYASINI ANLAMAYAETKİSİNİN BELİRLENMESİ
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Turkey, 27 - 29 October 2018
ARGÜMANTASYONA DAYALI GELİŞTİRİLEN REHBER MATERYALİN ÖĞRETMENADAYLARININ AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 27 - 29 October 2018
CONCEPTS OF STUDENTS RELATED TO THE CONCEPTS OFEROSION AND LANDSLIDE A DEVELOPMENTAL STUDY
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, pp.644-653
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ÜNİTESİNEYÖNELİK ARAŞTIRMA SORGULAMA YAKLAŞIMINA UYGUNREHBER MATERYAL GELİŞTİRİLMESİ
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 9 May - 11 September 2018
Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilimsel Tartışma Odaklı Öğretim Yöntemine Dayalı Etkinlik Geliştirilmesi Buharlaşma ve Yoğuşma
VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 October 2016
Bilimsel Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretiminin Öğrencilerin Fen Konularını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Becerileri Üzerine Etkisi
VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri Ve Yansımaları
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, vol.1, pp.50-60
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri Ve Yansımaları
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, vol.1, pp.50-60
Kimyasal Denge Kimyasal Denge Konusunda Mikro Dünyayı Anlamaya Yönelik Argümantasyona Dayalı Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Tanıtılması
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi., Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016
Hücre kavramıyla ilgili öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik gelişimsel bir çalışma
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 11 - 14 September 2014
İlkokul Öğrencilerinin Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları: Kütle ve Ağırlık Örneği
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresin, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, vol.1, no.1, pp.1349-1370
Hücre Kavramıyla İlgili Öğrencilerin Kavram Yanılgılarını Belirlemeye Yönelik Gelişimsel Bir Çalışma
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014, vol.1, no.1, pp.1013-1018
Maddenin Gaz Hali konusunun öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 20 - 22 June 2007
Sınıf Öğretmen Adaylarının Kimya Kavramlarını günlük Hayatlarıyla İlişkilendirebilmelerine Yönelik Becerilerinin Belirlenmesi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012, vol.1, no.1, pp.52-53
Bilimsel sorgulamaya dayalı fen öğretimin bilimsel süreç becerilerini kazanmadaki etkisi
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 24 - 26 May 2012
Evaluating the effect of teaching chemical equilibrium based on analogy and laboratuary on students achievement.
World Conference on Educational Sciences 2010, İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, pp.537-541
Determining in-service training needs of chemistry teachers: A study on the 9th grade new chemistry program.
World Conference on Educational Sciences 2010, İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, pp.2858-2862
Özel eğitim bölümü işitme engelliler öğretmenliği programındaki öğrencilerin öğretim teknolojilerine bakış açıları KTÜ örneği
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 7 - 09 October 2009
Dengenin Dinamik Yapısı konusunun öğretiminde su deposu analojisinin etkisi
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 7 - 09 October 2009
İşbirlikçi öğrenme jigsaw yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisi
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 27 - 29 August 2008
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerinin matematik öğretiminde kullanılması hakkındaki düşünce ve deneyimleri
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 27 - 29 August 2008
The factors which ınfluencethe using of educational technology during teaching practice
XXIII. CESE Conference, 7 - 10 July 2008
Using worksheets based on 4e teaching model during teaching
9thEuropean Conference on Research in ChemicalEducation, 6 - 09 July 2008
Teachers opinions about feasibility of chemistry experiments and theirviews on the virtual chemistry laboratory VCL
9thEuropean Conference on Research in Chemical Education, 6 - 09 July 2008
Developing a two tier test related to chemical equilibrium
9thEuropean Conference on Research in Chemical Education, 6 - 09 July 2008
An ımportant skill for physics and chemistry student teachers knowing and using ınstructional technology
VIII International Educational Technology Conference, 6 - 09 May 2008
Kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarına yönelik gelişimsel bir çalışma
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Turkey, 5 - 07 September 2007
Dengeye derişimin etkisi ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıları gidermeye yönelik çalışma yaprağı
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 20 - 22 June 2007
Kimya öğretmenliği adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 20 - 22 June 2007
Kimya öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanabilme durumlarının portfolyo ile değerlendirilmesi
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 20 - 22 June 2007
Kimya öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim yapma nedenleri ve beklentileri
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 20 - 22 June 2007
Kimya öğretmen adaylarının bilgisayar ve interneti öğretim amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi
7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 3 - 05 May 2007
Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması Öğretim Teknolojileri
7.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 3 - 05 May 2007
Books & Book Chapters
Doğa Eğitimi
in: Etkinliklerle Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ahmet İlhan ŞEN, Editor, Pegem.net, Ankara, pp.1-36, 2021
Doğa Eğitimi ve Doğa Okulları
in: Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Şen A.İ., Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.246-272, 2019
Meta Analiz
in: Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde, Mustafa METİN, Editor, Pegem Akademi, pp.137-159, 2016
Test Geliştirme
in: Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Küçük, M., Geçit, Y., Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.87-103, 2012
Materyal Seçimi ve Materyal Tasarımı
in: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Küçük, M., Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.23-41, 2011