Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim / Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji / Botanik, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
2004 Öğretim Programı Çerçevesinde İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Dersinin Öğretimine İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim / Sınıf Öğretmenliği
2001
2001Yüksek Lisans
Botan Çayı (Uluçay) Vadisi (Siirt)’nin Florası
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji / Botanik
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2002 - 2007
2002 - 2007Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim
1999 - 2002
1999 - 2002Araştırma Görevlisi
Dicle Üniversitesi, Siirt Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2014 - 2021
2014 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Dekan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2014 - 2015
2014 - 2015Enstitü Müdür Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi
2009 - 2015
2009 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2007 - 2009
2007 - 2009MYO Müdür Yardımcısı
Siirt Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Myo
2007 - 2009
2007 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2007 - 2008
2007 - 2008Bölüm Başkanı
Siirt Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Tasarım temelli öğrenme uygulamalarının ilkokul 3. sınıftaki normal ve özel yetenekli öğrencilerin tasarım ve problem çözme becerilerine etkisi
Yangın S. (Danışman)
H.NUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlükleri Ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk Türlerine İlişkin Farkındalıklarının İncelenmesi
YANGIN S.
G.KILIÇ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin okul algıları ile ideal okul algıları, öz-yeterlilikleri ve felsefi eğilimlerinin incelenmesi
YANGIN S.
A.KESİMAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yabancılaşma ve zaman yönelim duyguları: Otobiyografik belleğin rolü ve önemi
YANGIN S.
E.ÇİFÇİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye'de ses temelli (esaslı) cümle yöntemiyle okuma-yazma öğretimi üzerine yapılan tez çalışmalarının meta-sentezi
YANGIN S.
N.SEDA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde dijital hikâyelerle desteklenmiş öğretimin akademik başarı, tutum, motivasyon, bilişüstü düşünme ve karar verme stratejilerine etkisi
YANGIN S.
H.BAŞARAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık ve akademik stres düzeyleri
YANGIN S.
A.BALTA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Dijital öykülerle desteklenmiş sosyal bilgiler dersinin öğrencilerin başarısı, kontrol odağı ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisi
YANGIN S.
B.ÜNLÜ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarında bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin çok boyutlu düşünceleri
YANGIN S.
A.ALTUN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Işık konu alanı içinde ve dışında bilimin doğasının öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarına etkisi
YANGIN S.
A.KÜÇÜK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Matematik eğitiminde problem çözmeye dayalı öğrenme: Meta - analiz çalışması
YANGIN S.
D.RÜBEYDA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Öğrenme Uygulamaları (Video-Kayıt İncelemesi)
YANGIN S.
M.Sinan(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlkokul Ve Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Kariyer İlgileri
YANGIN S.
T.Altay(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
20157. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Etnobotanik Aktivitelerin Öğrencilerin Başarısına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi
YANGIN S., Dindar H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.1-18, 2015 (SCI-Expanded)
2014
2014Porphyrios Ağacına Dayalı Uygulamaların Sınıf Öğretmeni Adaylarının Düşünme Becerilerine Etkisi
YANGIN S.
TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.2, ss.1597-1620, 2014 (SSCI)
2014
2014Prospective Teachers Misconceptions About Classification Of Plants And Changes In Their Misconceptions During Pre Service Education
YANGIN S., SİDEKLİ S., GÖKBULUT Y.
Journal Of Baltic Science Education
, cilt.13, sa.3, ss.105-117, 2014 (SSCI)
2014
2014PROSPECTIVE TEACHERS' MISCONCEPTIONS ABOUT CLASSIFICATION OF PLANTS AND CHANGES IN THEIR MISCONCEPTIONS DURING PRE-SERVICE EDUCATION
YANGIN S., SİDEKLİ S., GÖKBULUT Y.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.1, ss.105-117, 2014 (SSCI)
2013
2013PRE-SERVICE CLASSROOM TEACHERS' MISLEARNINGS OF CLASSIFICATION OF THE PLANT KINGDOM AND THE EFFECT OF PORPHYRIOS TREE ON REMOVING THEM
Yangin S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.12, sa.2, ss.178-190, 2013 (SSCI)
2008
20082004 ilköğretim matematik öğretimi programı doğrultusunda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğretmenlerinden matematik dersi için beklentileri
Gökbulut Y., YANGIN S., Sidekli S.
Milli Eğitim , sa.179, ss.213-229, 2008 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Sınıf Öğretmenlerinin Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilere İlişkin Algıları ve Deneyimleri: Olgubilimsel Bir Araştırma
ALİM N. S., YANGIN S.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.19, sa.44, ss.2888-2919, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Digital Game Habits of Primary School Students: A Cross-Country Comparison
Yılmaz Z. B., Bağ H., Yangın S.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.132-150, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
2021Tasarım Temelli Öğrenme Uygulamalarının Normal ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Tasarım Becerilerine Etkisi
İpekoğlu Yetgin H. N., Yangın S.
Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.9-23, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YABANCILAŞMA DUYGULARININ İNCELENMESİ
Çifçi E., Yangın S.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.169-191, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020DİJİTAL ÖYKÜLERLE DESTEKLENMİŞ SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ
Ünlü B., Yangın S.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.11, ss.1-29, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİNİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
YANGIN S., ÇAKMAK M. S., TOPAL Ş., ACUNER H. Y.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.55-87, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Examining the Effects of Using a Porphyrios-Tree AidedConstructive Teaching Approach with Pre-Service SocialStudies Teachers to Develop Understanding About EcologicalInterspecies Relationships
Yangın S., Turan İ., Bilgin Ş.
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE (RIGEO)
, cilt.10, sa.3, ss.283-300, 2020 (Scopus)
2020
2020Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlükleri ve yaygıngelişimsel bozukluk türlerine ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
Kılıç Yılmaz G., Yangın S.
Education Sciences(NWSAES) , cilt.15, sa.2, ss.11-33, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019An Examination of the Relationship between Views on Teaching Styles and Pedagogical Literacy of Pedagogical Formation Training Students
TURAN İ., YANGIN S.
Turkish Journal of Teacher Education
, cilt.8, sa.2, ss.46-66, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The effect of ethnobotanic activities on learning performance of pre-service teachers about plants’ classification
Yangın S.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.14, sa.3, ss.384-400, 2019 (Scopus)
2019
2019Determination of Seasonal Variation of Air Pollution in Rize Province by Using a Type of Biomonitor Moss Hypnum
AKÇAY N., BALTAŞ H., BATAN N., UYAR G., YANGIN S., KARAYILAN M., et al.
Journal of Technical Sciences , cilt.9, sa.3, ss.1-8, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Özel Eğitim Öğretmenlerinin Kesirler Konusundaki Alan ve Pedagojik Alan Bilgileri
Yangın N., YANGIN S., PIRASA N.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-19, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Relationship between Math Teachers’ Instructional Styles and Their Educational Philosophical Backgrounds
Atasoy E., Yangın S., Tolu H.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.10, ss.54-68, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016CLASSROOM STUDENT TEACHERS AND ACADEMICIANS AWARENESSES ABOUT OF VARIOUS LEARNING DISABILITIES
YANGIN S., Yangın N., Önder V., Şavlığ A.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.11, sa.4, ss.243-266, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ve Öğretim Elemanlarının Çeşitli Öğrenme Güçlüklerine Yönelik Farkındalıkları
YANGIN S., Yangın N., Önder V., Şavlığ A.
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.11, sa.4, ss.243-266, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÇOCUK ŞARKILARI İLE DESTEKLENMİŞ ÖĞRETİMİN İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINA ETKİSİ
YANGIN S., SARIKAYA M., BULUT S., YANGIN N.
INES JOURNAL , sa.8, ss.44-57, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ÇOCUK ŞARKILARI İLE DESTEKLENMİŞ ÖĞRETİMİN İLKOKUL 4 SIN
Yangın S., Sarıkaya M., Bulut S., Yangın N.
The Journal of International Educational Sciences
, cilt.3, sa.8, ss.44, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Self Efficacy for Science Teaching Scale Development Construct Validation with Elementary School Teachers
YANGIN S., SİDEKLİ S.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.10, ss.54-69, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
YANGIN S., Kaya D. R.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.29-42, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI ÖĞRENME UYGULAMALARI Gözlem Görüşme ve Video Kayıt İncelemesi
YANGIN S., KARASU M. S.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.3, ss.73-97, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20157 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Etnobotanik Aktivitelerin Öğrencilerin Başarısına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi
YANGIN S., DİNDAR H.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.1-18, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Kariyer İlgileri
Altay Köse T., YANGIN S.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.1, ss.45-66, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Öğrencilerin Fen Ve Teknoloji Dersine Karşı Tutumlarındaki Değişim: Bir Yıllık Takip
YANGIN S., SİDEKLİ S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.121-140, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014”The Possible Reasons and Alternative Understandings of University Student Teachers in Different Programmes about biodiversity” Concept
TURAN İ., YANGIN S.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.13, sa.49, ss.84-103, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014"The Possible Reasons and Alternative Understandings of University Student Teachers in Different Programmes about biodiversity”
TURAN İ., YANGIN S.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.13, sa.49, ss.84-103, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Üstbiliş Stratejisine Dayalı Biyoloji Öğretiminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarıları ve Tutumları Üzerindeki Etkisi
YANGIN S.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.9, sa.1, ss.1-18, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Farklı Programlarda Okuyan Öğretmen Adaylarının Bazı Çevre Kavramlarına Yönelik Bilişsel Anlayışları",
YANGIN S., TURAN İ.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.12, ss.1387-1419, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013A scale of perceptions towards traditional and contemporary science teaching methods: Constructing with teacher candidate students
YANGIN S., Sidekli S.
International Journal of Academic Research Part B , cilt.5, sa.5, ss.73-80, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013ÇEVRE EĞİTİMİ: MEVCUT DURUM VE YAŞANAN SORUNLAR (RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ VE ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)
Yangın S., Filik İşçen C.
e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.12, sa.46, ss.131-150, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Sosyal bilgiler öğretimi Öğretmenim bana hikâye anlatır mısın
SİDEKLİ S., TANGÜLÜ Z., YANGIN S.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.16, ss.312-324, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Level of Awareness of University Students About Swine Flu And Its Impact On Education
Türkmen N., YANGIN S.
BEKTOP , cilt.2, sa.13, ss.283-286, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Teaching social studies: Teacher, I am on facebook
Sidekli S., Tangülü Z., YANGIN S., Daşdemir İ.
Journal Of Education And Sociology , cilt.4, sa.2, ss.79-84, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Level of Awareness of Unıversity Students about Swine Flu and its Impact on Education
TÜRKMEN N., YANGIN S.
Bektop Hayk , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde “belgesel” kullanımının öğrencilerin ders başarısına etkisi
Sidekli S., Doğramacı H., YANGIN S., Daşdemir İ.
The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science , cilt.6, sa.8, ss.1053-1065, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmen Adaylarının Hidroelektrik Santralleri Konusundaki Bilişsel Anlayışları, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Geçit Y., Yangın S.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.29-40, 2012 (ESCI)
2012
2012Öğretmen Adaylarının Hidroelektrik Santralleri Konusundaki Görüşleri
YANGIN S., GEÇİT Y., DELİHASAN S.
e-Marmara Coğrafya Dergisi (elektronik) , cilt.26, ss.124-146, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
2010İlköğretim Okullarında Örtük Programın Varlığına İlişkin Bir Araştırma Türkiye: Siirt İli Örneği
Yangın S., Dindar H.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.3, ss.1017-1038, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ VAN HİELE GEOMETRİK DÜŞÜNCE DÜZEYLERİNİN, BAZI DEĞİŞKENLERE (LİSE TÜRÜ, LİSE ALANI, LİSE ORTALAMASI, ÖSS PUANLARI, LİSANS ORTALAMALARI VE CİNSİYET) GÖRE İNCELENMESİ
Gökbulut Y., Sidekli S., Yangın S.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.375-396, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve görüşleri
YANGIN S., KAHYAOĞLU M.
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.21, ss.46-55, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008The expectations of the forth and fifth grades primary students from their teachers for mathematics lesson in accordance with 2004 primary mathematics education programme 2004 İlköǧreṫm matemati̇k öǧreti̇mi̇ programi doǧrultusunda i̇lköǧreti̇m 4. ve 5. sinif öǧrenci̇leri̇ni̇n öǧretmenleri̇nden matemati̇k dersi̇ i̇çin beklenti̇leri̇
Gökbulut Y., Yangin S., Sidekli S.
Milli Egitim
, sa.179, ss.213-229, 2008 (Scopus)
2008
2008İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları
KAHYAOĞLU M., YANGIN S.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.42-52, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına geçiş sürecinde öğretmenlerin bakış açılarının değerlendirilmesi
DİNDAR H., YANGIN S.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.185-198, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMINDAKİDEĞİŞİMİN ÖĞRETMENLERE YANSIMALARI
YANGIN S., DİNDAR H.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , cilt.33, ss.240-252, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007İlköğretim fen ve teknoloji programındaki değişimin öğretmenlere yansımaları
YANGIN S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, ss.240-252, 2007 (Scopus)
2007
2007İlköğretim sınıf öğretmenliği fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları
KAHYAOĞLU M., YANGIN S.
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.6, ss.203-220, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki öz yeterliklerine ilişkin görüşleri
KAHYAOĞLU M., YANGIN S.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.73-84, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006Okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin kelime tanıma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama
YANGIN S., Sidekli S.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , sa.16, ss.1-18, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama
SİDEKLİ S., YANGIN S.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.11, ss.393-413, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021Tasarım Temelli Öğrenme Uygulamalarının İlkokul 3. Sınıftaki Normal ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Tasarım Becerilerine Etkisi
İpekoğlu Yetgin H. N., YANGIN S.
Ist INTERNATIONAL CONGRESS ON EXCELLENCE IN EDUCATION - IEXCEL 2021, Aydın, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2021, cilt.1, ss.84, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Öğretmenlik Uygulaması Dersinin İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma
GEÇİT Y., YANGIN S.
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, 3 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Coğrafya Disiplinine Yönelik Metaforlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Nicel Bir Çalışma)
GEÇİT Y., YANGIN S.
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, 3 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Bilişsel Yapılarının Bağımsız Kelime İlişkilendirme Testi Ve Çizme-Yazma Tekniğiyle Belirlenmesi
TURAN İ., YANGIN S.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Pedagojik Okuryazarlık Becerileri İle Mesleki Öz-Yeterlilik Algıları Arasındaki İlişki
YANGIN S., KARABACAK M., ALİM N. S., KILIÇ YILMAZ G.
II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, cilt.1, ss.188-201, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Dijital Öykülerle Sosyal Bilgiler Öğretimi:Kontrol Odağı ve Başarıdaki Değişim
ÜNLÜ B., YANGIN S.
II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, cilt.1, ss.214-227, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Sınıf Öğretmenliğini Fenomenolojik Değerlendirme
YANGIN S., Türkmen N., KARAMAN E. R.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1499, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Yaşantılarına İlişkin Otobiyografik Bellek Özelliklerinin Karşılaştırılması: Betimsel Bir Çalışma
YANGIN S., ÇİFÇİ E., Yangın N.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Ankara., Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1101-1102, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Sınıf Öğretmenliğini Fenomenolojik Değerlendirme
YANGIN S., TÜRKMEN N., KARAMAN E. R.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan - 14 Aralık 2018, cilt.., ss.1499, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Sınıf Öğretmenliğini Fenomenolojik Değerlendirme
YANGIN S., TÜRKMEN N., KARAMAN E. R.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan - 14 Aralık 2018, cilt.., ss.1499, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Matematik Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri İle Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki
ATASOY E., KONYALIHATİPOĞLU M. E., YANGIN S., TOLU H.
26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2111-2113, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Kullandıkları Alternatif Ölçme-Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Görüşleri: Adilcevaz Örneğ
BALTA A., YANGIN S.
I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VEARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, ALANYA/ANTALYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.85, (Özet Bildiri)
2017
2017Akıllı Tahta Uygulamalarına Yönelik İlkokul Öğretmenlerinin Görüşleri: Adilcevaz Örneği
BALTA A., YANGIN S.
I. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, Alanya/Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Porphyrios Ağacına Dayalı Yapılandırmacı Öğretimin sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının ekolojide Türler Arası İlişkiler Kavramlarını Anlamalarına Etkisi
YANGIN S., TURAN İ., BİLGİN Ş.
VII.Eğitimde Uluslararası Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Pedagojik Formasyon Eğitimi Programı Öğrencilerinin öğretim Stiline İlişkin Görüşleri ile Pedagojik Okuryazarlıkları Arasındaki İlşkinin İncelenmesi
TURAN İ., YANGIN S., BİLGİN Ş.
VII.Eğitimde Uluslararası Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Matematik Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri İle Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki
ATASOY E., Konyalıhatipoğlu M. E., YANGIN S., TOLU H.
26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2111-2113, (Özet Bildiri)
2017
2017Matematik Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri İle Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki
ATASOY E., Konyalıhatipoğlu M. E., YANGIN S., TOLU H.
26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2111-2113, (Özet Bildiri)
2016
2016ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİNDE GÖREVLİ ZİHİNSEL ENGELLİLER SINIFÖĞRETMENLERİNİN UMUTSUZLUK DÜZEYLERİ KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
YANGIN S., YANGIN N.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, cilt.1, ss.377-378, (Özet Bildiri)
2016
2016SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN SINIFLARINDA YER ALMASINA İLİŞKİN ALGILARI
Yangın S., Yangın N., Bayraktar C.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.382, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇEŞİTLİ ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNE YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİ
YANGIN S., YANGIN N., ÖNDER V., ŞAVLIĞ A.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.379-380, (Özet Bildiri)
2015
2015). Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Araçlarına Yönelik Bilişsel ve Görsel Farkındalıkları
YANGIN S., Kaya D. R.
III. Uluslar Arası İlkokul Eğitimi Konferansı, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2015
2015Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan araç gereçler ve öğretim yöntemleri Öğretmen ve öğrenci görüşleri
YANGIN S., KAYA D. R.
3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, cilt.1, ss.173, (Özet Bildiri)
2015
2015Matematik eğitiminde problem çözme Meta Analiz çalışması Türkiye Örneklemi
YANGIN S., DİDAR RÜBEYDA K., KÜÇÜK M.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Matematik Eğitiminde Problem Çözme Meta Analiz Çalışması Türkiye Örneklemi
YANGIN S.
XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)
2015
2015Sınıf öğretmeni adaylarının çoklu zekâ alanları ve akademik başarıları ile KPSS başarıları arasındaki ilişki
YANGIN S., KAYA D. R., KÜÇÜK M.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2012
2012Öğretmen Adaylarının Hidroelektrik Santralleri Konusundaki Bilişsel Anlayışları
GEÇİT Y., YANGIN S.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Eylül - 14 Kasım 2012, ss.96, (Özet Bildiri)
2011
2011Primary School Student Teachers’ Attitudes towards Environmental Education in Turkey
TURAN İ., KÜÇÜK M., YANGIN S.
European Association of Geographers – EUROGEO Seminar and Annual Meeting: Geography, 06 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarıyla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
KÜÇÜK M., YANGIN S., BAĞ H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 03 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
2010Is New Teaching Programs Successful to Develop Turkish Elementary Students’ Attitudes Towards Environment?
TURAN İ., KÜÇÜK M., YANGIN S.
European Association of Geographers - EUROGEO Seminar and Annual Meeting: Sustainable Geographies, 21 - 20 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Is New Teaching Programs Successful to Develop Turkish Elementary Students’ Attitudes Towards Environment?, European Association of Geographers
TURAN İ., KÜÇÜK M., YANGIN S.
EUROGEO Seminar and Annual Meeting: Sustainable Geographies, Prag, Çek Cumhuriyeti, 08 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Sağlık Coğrafyası Okuryazarlığı
TURAN İ., YANGIN S.
Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı II, Ramazan sever, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.343-373, 2022
2021
2021COĞRAFYA EĞITIMINDE PORPHYRIOS AĞACI VE KULLANIMI
YANGIN S., TURAN İ.
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2, Artvinli, Eyüp; Değirmenci, Yavuz, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Rize, ss.329-374, 2021
2018
2018Öğrenme ve Öğretme Süreçleri
KÜÇÜK M., YANGIN S.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mehmet Küçük, Selami Yangın, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.35-48, 2018
2018
2018Öğretim Araç ve Gereçleri
KÜÇÜK M., YANGIN S.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, MEHMET KÜÇÜK, SELAMİ YANGIN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.149-166, 2018
2016
2016Eğitimin Tarihsel Temelleri
YANGIN S.
Eğitim Bilimine Giriş, Akdeniz, Ali Rıza ve Küçük, Mehmet, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.167-210, 2016
2015
2015Porphyrios Ağacı Temelli Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı Ve Kavram Öğretimi
YANGIN S.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-II, Prof. Dr. Gülay Ekici , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.417-457, 2015
2015
2015Porphyrios Ağacı Temelli Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı Ve Kavram Öğretimi
YANGIN S.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme Öğretme Yaklaşımları II, Ekici, Gülay , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.417-457, 2015
2012
2012Öğrenme ve öğretme süreçleri
KÜÇÜK M., YANGIN S.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Küçük M., Yangın S , Editör, Nobel Akademik Kitle Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2012
2012
2012Öğretim araç ve gereçleri
KÜÇÜK M., YANGIN S.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Küçük M., Yangın S , Editör, Nobel Akademik Yayıncılık., Ankara, ss.1, 2012
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024
Sen Değiş, İklim Değişmesin
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Serbest K., Öner E., Yangın S., Yetgin H.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Eğitim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
(Proje Sonuç Raporu)
Seyhan A. (Yürütücü), Camadan F., Yangın S., Şimşek U., Geçit Y., Turan İ., et al.
2015 - 2017
2015 - 2017Öğretmenler Derslerini Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlemeyi Öğreniyor
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
OĞUZ NAMDAR A. (Yürütücü), SARIKAYA M., NAMDAR B., URSAVAŞ N., İSLAMOĞLU H., YANGIN S., et al.
2010 - 2017
2010 - 2017Fen Bilimleri Öğretim Elemanlarının Bilimin Doğasına Ve Öğretimine Yönelik Düşüncelerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KÜÇÜK M. (Yürütücü), YANGIN S., URSAVAŞ Ö. F.
2014 - 2016
2014 - 2016Ortaokul Öğrencilerinin Şiddet Eğilimleri Ve Sebepleri Üzerine Bir Özel Durum Çalışması: Rize İli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YANGIN S. (Yürütücü), KÜÇÜK M., CAMADAN F., YANIKLAR C., KARABACAK N.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
Bilim Kurulu Üyeliği
2015 - 2016
2015 - 2016Baş Editör
Bilimsel Danışmanlıklar
2018 - 2019
2018 - 2019Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
TÜBİTAK 2209A Üniversite Öğrencileri Projeleri
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 28
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Kasım-2020
Kasım 2020Doçentlik Sınavı
Doçent adayı: Ayşe Sert Çıbık - Gazi Üniversitesi
Mart-2020
Mart 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Fevzi Samsa - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Şubat-2020
Şubat 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Büşra Kurtuluş Üstün - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Şubat-2020
Şubat 2020Doktora Yeterlik Sınavı
Prof. Dr. Durmuş Ekiz'ın danışmanlığında iki doktora öğrencisi - Trabzon Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Esra Rabiye Karaman - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Ali Yılmaz - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Aynur Kılıç - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Demet Öztepe - Trabzon Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Emine Topçu Saygı - Trabzon Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Emre Arslan - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Hakan Gülakan - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Doktora)
Tez Öğrencisi: Fatma Gül Uzuner - Trabzon Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Sezer Şentürk - Trabzon Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Oğuzcan Deniz - Trabzon Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Öğrencisi: Hüseyin Çakır - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019Tez Savunma (Doktora)
Tez Öğrencisi: Halil Çokçalışkan - Marmara Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez öğrencisi: Fatma Arabacı - Trabzon Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez öğrencisi: Zeynep Bayçelebi - Trabzon Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez öğrencisi: Ayşegül Kangal - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez öğrencisi: Kader Aksoy - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mart-2015
Mart 2015