Publications & Works

Articles 38
All (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Other Publications (19)

32. YARATICI DRAMA

ARTI EĞİTİM DERGİSİ , vol.11, no.121, pp.60, 2015 (Non Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 57

1. A New Era in Preparing Role Cards: Primary School Teachers' Experiences with ChatGPT

IV. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST 2025), İzmir, Turkey, 9 - 11 October 2025, pp.2, (Summary Text)

2. Current Trends in Postgraduate Theses Written on ChatGPT in Education and Teaching

IV. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST 2025), İzmir, Turkey, 9 - 11 October 2025, pp.1, (Summary Text)

3. Yaratıcı drama yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının bilinçli tüketim kavramına yönelik farkındalıklarına etkisi

Bilim, Teknoloji, Kültür, Sanat, Spor ve Eğitim Kongresi (BİTEKSEK), Trabzon, Turkey, 25 - 26 June 2025, pp.23, (Summary Text) Sustainable Development

4. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözünden Çocuklar için Storigami

International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies (ISRIS 2024), Batumi, Georgia, 30 May - 01 June 2024, pp.145, (Summary Text)

5. Türkiye’de İlkokulda Müzik İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin Eğilimleri: 1996-2023 Yılları Örneği

Balkan 11. International Conference on Social Sciences, Skopje, Macedonia, 4 - 07 April 2024, pp.16-17, (Summary Text)

6. Sınıf Öğretmenlerinin İlkokul Müzik Derslerinde Karşılaştıkları Güçlükler Ve Çözüm Önerileri

Balkan 11. International Conference on Social Sciences, Skopje, Macedonia, 4 - 07 April 2024, pp.18-19, (Summary Text)

7. Using Place-Based SSI Instruction that Utilizes Role-Playing to Promote Preservice Teachers' Socioscientific Accountability and NOS

96th NARST International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, Chicago., Chicago, United States Of America, 18 April 2023, (Summary Text)

8. EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ORİGAMİ İLE İLGİLİ ÜRETİLEN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN EĞİLİMLERİ

4.International Conference on Educational Research, İzmir, Turkey, 11 - 12 November 2022, pp.1, (Summary Text)

10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğa Sevgisi Eğitiminde Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Drama

III. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Rize, Turkey, 21 - 22 December 2019, (Summary Text)

11. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOCUK HAKLARI EĞİTİMİNDE YARATICI DRAMA UYGULAMALARININ KULLANILMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

30. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ "UYUM", Adana, Turkey, 24 - 27 October 2019, pp.144-145, (Summary Text) Sustainable Development

12. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcı Drama ile Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal ve İletişim Becerilerini Destekleme Durumları

2. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Turkey, 27 - 29 October 2018, pp.135, (Summary Text)

13. Yaratıcı Drama ile “Çaba Göstermeye Değer”: Bir Çocuk Kitabının Yansımaları

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, pp.537-538, (Summary Text)

14. Yaratıcı Drama Yöntemi İle Yapılandırılmış Adalet Eğitimi Uygulamalarının Üstün Yetenekli Çocukların Adalet Kavramı Üzerindeki Algılarına Etkisi

5. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi (ÜYEK 2018), Gaziantep, Turkey, 4 - 06 May 2018, pp.224-227, (Summary Text)

15. Okul Öncesi Eğitim Programında Yaratıcı Dramanın Yeri ve Önemi

2. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Turkey, 26 - 28 April 2018, (Summary Text) Sustainable Development

16. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik İlgileri

2. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Turkey, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)

17. 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Sanat ve Estetik

2. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Turkey, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)

18. Türkiye’de Sanat ve Drama ile İlgili Yapılan Tezlerin Eğilimleri ve Akademisyen Görüşleri

27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

19. Öğretmenler Derslerini Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlemeyi Öğreniyor: Bir BAP Projesinin Nitel Değerlendirilmesi

27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)

21. Yaratıcı Drama ile Değerler Eğitimi Uygulamalarının Sınıf Öğretmenlerinin Değerlere İlişkin Tutumlarına Etkisi

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018), Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.872, (Summary Text)

22. Sanat Eğitimi Derslerinde Yaratıcı Drama Kullanımına İlişkin Bir Durum Çalışması

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018), Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.1523, (Summary Text)

23. Middle school science teachers’ experiences in implementing scientific practices-based argumentation lessons

Narst 2018 Annual International Conference, Atlanta, Ga, United States Of America, 10 - 13 March 2018, pp.1, (Full Text)

24. Painters in the Eyes of Children: A Painter Images Study

Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2017, (AC-ETeL), Prag, Czech Republic, 11 - 14 August 2017, pp.19, (Summary Text)

25. Science Teachers Learning to Teach through Creative Drama: An Evaluation of a Project

Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2017, (AC-ETeL), Prag, Czech Republic, 11 - 14 August 2017, pp.17, (Summary Text)

26. Trends in Masters’ Theses on Visual Arts in Turkish Primary Education

6th International Conference on Education, ICED 2017, Zagreb, Croatia, 29 June - 01 July 2017, (Summary Text)

27. Türkçe Eğitiminde Drama Üzerine Yapılan Tezlerin İçerik Analizi

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.300, (Summary Text)

28. Yaratıcı Drama ile Canlılar Dünyasına Yolculuk

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.221, (Summary Text)

29. Türkçe Eğitiminde Drama Üzerine Yapılan Tezlerin İçerik Analizi

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.394, (Summary Text)

30. Türkçe Eğitiminde Drama Üzerine Yapılan Tezlerin İçerik Analizi

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 May 2017, (Summary Text)

31. Müziğin İlkokulda Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşlerİ

VI. International Congress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 October 2016, (Summary Text)

32. 10 International Computer Instructional Technologies Symposium ICITS 2016

10 International Computer & Instructional Technologies Symposium ICITS 2016, 16 May - 18 June 2016, (Summary Text)

33. SOCIAL STUDIES TEACHERS OPINIONS ON THE US OF CREATIVE DRAMA IN SOCIAL STUDIES COURSE

VI ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Turkey, 13 - 15 October 2016, (Summary Text)

34. Müziğin İlkokulda Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.151, (Summary Text)

35. Müziğin İlkokulda Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.151, (Summary Text)

36. Öğretim Üyelerinin Derslerinde Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Görüşleri

VI. International Congress on Research in Education (ICRE),, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.149, (Summary Text)

37. Social Studies Teachers’ Opinions on the Use of Creative Drama in Social Studies Course

VI. International Congress on Research in Education (ICRE),, Rize, Turkey, 13 - 15 October 2016, pp.149, (Summary Text)

38. Drama ve Müzik Derslerinde Teknoloji Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

10 International Computer & Instructional Technologies Symposium ICITS 2016, Rize, Turkey, 16 - 18 May 2016, (Summary Text)

39. The Effect of Creative Drama Practices on Pre Service Teachers Social Skills

ERPA International Congresses on Education 2015, 4 - 07 June 2015, (Summary Text)

40. The Effect of Creative Drama Practises on Pre-Service Teachers’ Social Skills

Erpa International Congress on Education, Atına, Greece, 4 - 07 June 2015, (Summary Text)

41. Creative Drama Leader Images: An Example of Prospective Classroom Teachers

Annual International Conference on Social Sciences (ATINER), Atına, Greece, 4 - 07 August 2014, (Summary Text)

42. The Views Held by Prospective Classroom Teachers regarding Creative Drama Method in Art Lessons in Primary Education

The Ninth International Congress of Qualitative Inquiry, Urbana, United States Of America, 15 - 18 May 2013, (Summary Text)

43. İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Görsel Tasarım İlkeleri Bakımından İncelenmesi

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012, (Summary Text)

44. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Tutumları İle Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012, pp.1, (Summary Text)

45. İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Görsel Tasarım Bakımından İncelenmesi

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Turkey, 24 - 26 May 2012, pp.1, (Full Text)

46. Would Drama be a Method to Improve the Emotional Intelligence of Candidate Teachers?

International Counseling and Education Conference, İstanbul, Turkey, 3 - 05 May 2012, (Summary Text)

47. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri, 26 - 28 April 2012, (Summary Text)

48. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime (Yüksek Lisans) ve Giriş Ölçütlerine İlişkin Görüşleri

International Conference on New Trends in Education and Their Implications- ICONTE, Antalya, Turkey, 26 - 28 April 2012, (Full Text)

49. "Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Görsel Sanatlar Öğretim Programına Yönelik Görüşleri"

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, pp.2, (Full Text)

52. Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Görsel Sanatlar Öğretim Programına Yönelik Görüşleri

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, (Summary Text)

53. Etkili İletişim Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011, (Summary Text) Sustainable Development

55. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Utangaçlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

III. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs., 22 - 25 June 2011, (Summary Text)

56. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Empatik Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye., 27 - 29 April 2011, (Summary Text)

57. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları ile Empatik Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 27 - 29 April 2011, pp.1545-1552, (Full Text)
Books 42

1. Hayat Bilgisinde Değerlerin Öğretimi

in: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Çerçevesinde Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, TANER ALTUN, Editor, VİZETEK, Ankara, pp.291-310, 2025 Sustainable Development

2. An Overwiev of Refugee Education at Primary School Level

in: Foundational Education of Primary-Level Refugee Students, Muhammed Serhat Semercioğlu,Ahmet Oğuz Akçay, Editor, Springer, London/Berlin , London, pp.1-23, 2025 Sustainable Development

3. DRAMA UYGULAMALARINDA YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

in: DİJİTAL ÇAĞIN ÖĞRETMENLERİ - Yapay Zekâ ile Etkin Ders Tasarımı, Burcu Sezginsoy Şeker,Ümit İzgi Onbaşılı, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.153-166, 2025

6. Eşitsizliklerin Azaltılması Amacının Öğretim Programlarındaki Yeri

in: Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminin Öğretim Programlarındaki Yeri: İlköğretim ve Ortaöğretim Kademeleri, Kızılay E.,Hamalosmanoğlu M., Editor, Vizetek, Ankara, pp.167-180, 2024 Sustainable Development

7. Preservice Teachers’ Enactment of Character and Values Through a Place-Based Drama Activity

in: Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, BAHADIR NAMDAR,ENGİN KARAHAN, Editor, Springer, London/Berlin , London, pp.77-92, 2024

14. Oyun ve Drama

in: Eğitimde Oyunlaştırma, Kafadar T.,Ayvaz Can A., Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.229-242, 2022

15. İLKOKULDA SANAT DESTEKLİ ÇEVRİM İÇİ DRAMA UYGULAMALARI

in: TEKNODRAMART - Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, AYŞEGÜL OĞUZ NAMDAR, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.21-33, 2022

16. Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro ile İlgili Yapılmış Lisansüstü Tezlere Genel Bir Bakış (2018-2021)

in: Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş,Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.265-278, 2022

17. Türkçe Eğitiminde Çocuk Kitaplarıyla Yaratıcı Drama Uygulamaları

in: Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş,Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.211-224, 2022

18. Öğretmen Eğitiminde Kapsayıcılık Bağlamında Hikâye Katlama (Storigami) ile Zenginleştirilmiş Drama Uygulamaları

in: Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları, Pervin Oya Taneri, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.225-244, 2022 Sustainable Development

19. Çocuk, Çevre ve Sanat

in: Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi, Elif Öztürk,Şükran Uçuş Güldalı, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.383-402, 2022 Sustainable Development

22. Drama Programına Yönelik Web 2.0 Araçları Destekli Etkinlik Örnekleri

in: İlkokul Programlarına Yönelik Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenmiş Etkinlik Örnekleri, Ümit İzgi Onbaşılı,Burcu Sezginsoy Şeker, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.249-274, 2021

23. İLKOKULDA GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ

in: İLKOKULDA EĞİTİM VE ÖĞRETİM, HAYATİ AKYOL,AYŞEGÜL AVŞAR TUNCAY, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.411-429, 2021

24. Drama ile Modelleme ve Fen Öğretimindeki Örnekleri

in: Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Hakan Şevki Ayvacı, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.187-204, 2021

25. Storigami As a Technique in Education (Eğitimde Bir Teknik Olarak Storigami)

in: Storigami Activities in Primary Education (İlkokulda Storigami Etkinlikleri), DOÇ. DR. AYŞEGÜL OĞUZ NAMDAR, Editor, EĞİTEN, Ankara, pp.1-13, 2021

26. Resimli Çocuk Kitaplarıyla Değerler Eğitiminde Alternatif ve Sanatsal Bir Teknik Önerisi: Storigami

in: Alternatif Yöntemlerle Çocuk Kitaplarındaki Değerler , Ayşegül Oğuz Namdar,Aslıhan Alyıldız Uğurlu, Editor, Eğiten, Ankara, pp.159-169, 2021

27. Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile (Teknodrama) ile Çocuk Kitaplarındaki Değerler

in: Alternatif Yöntemlerle Çocuk Kitaplarındaki Değerler, Ayşegül Oğuz Namdar,Aslıhan Alyıldız Uğurlu, Editor, Eğiten, Ankara, pp.11-27, 2021

28. FEN ÖĞRETİMİ VE DRAMA

in: İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, KADER BİLİCAN, BURCU ŞENLER, Editor, VİZETEK, pp.317-334, 2021

31. Reflections of the Use of Creative Drama in Gaining the Value of Love on Prospective Elementary School Teachers

in: Current Researches in Educational Sciences, Doğanay, A. & Kutlu, M.O., Editor, Akademisyen Yayınevi, Ankara, pp.47-66, 2020

32. Animals in Books for Preschool Children: An Example of Julia Donaldson Books

in: Current Researches in Educational Sciences, Doğanay, A. & Kutlu, M.O., Editor, Akademisyen Yayınevi, Ankara, pp.39-46, 2020

33. An Action Research on Getting Gifted Primary School 4th Grade Students to Acquire Entrepreneurship Skills Through Creative Drama Method

in: Academic Studies in Social Sciences, Babacan, H., Eraslan, M. & Temizer, A., Editor, Ivpe, Cetinje-Montenegro, pp.138-159, 2020

34. Blending Creative Drama and Computer-Supported Collaborative Learning for Socioscientific Argumentation

in: Socioscientific Issues-Based Instruction for Scientific Literacy Development, Powell, W.A., Editor, IGI GLOBAL, pp.132-160, 2020 Sustainable Development

35. 6. Bölüm İlkokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerde Yer Alan Değerler

in: İlkokulda Drama ile Değerler Eğitimi Uygulamaları, Oğuz-Namdar, Ayşegül, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.80-95, 2020

36. Trends of Dissertations Written in Turkey Regarding Arts and Drama and Views of Academicians

in: Current Researches in Educational Sciences, Harun Şahin, Ruhi İnan, Editor, IVPE, Cetinje, pp.23-43, 2020

38. Activities For Teaching Illustrated Children’xxs Books Through Creative Drama Method: The Friends Of The Painters

in: Current Researches in Educational Sciences, Harun Şahin, Ruhi İnan, Editor, IVPE, Cetinje, pp.213-228, 2020

39. Alt Boyutlarına Göre Sevgi Değerine İlişkin Drama Uygulamaları

in: İLKOKULDA DRAMA İLE DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMALARI, OĞUZ NAMDAR,AYŞEGÜL, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.278-281, 2020

40. Türkiye’de ’Drama’ ve ’Değer’ ile ilgili Araştırmalara Genel Bakış

in: İLKOKULDA DRAMA İLE DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMALARI, OĞUZ NAMDAR, AYŞEGÜL, Editor, PEGEM, Ankara, pp.80-95, 2020

41. Fen Öğretiminde Yaratıcı Drama

in: Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa Ergun, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.263-290, 2017

42. DRAMA

in: OKUL ÖNCESİNDEN İLKÖĞRETİME KURAMDAN UYGULAMAYA DRAMA (3. BASKI), TOLGA ERDOĞAN, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.1-17, 2015
Metrics

Publication

139

Publication (WoS)

2

Publication (Scopus)

1

Citation (WoS)

11

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

25

H-Index (Scopus)

4

Citation (Scholar)

316

H-Index (Scholar)

11

Citation (TrDizin)

20

H-Index (TrDizin)

2

Project

53

Thesis Advisory

13

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals