Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

Fostering Socioscientific Reasoning, Global Citizenship, and Cooperation in Teacher Candidates through Inter-University and Place-Based Collaboration

2025 NARST Annual International Conference, National Harbor/Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Mart 2025, (Özet Bildiri)

Dijital Materyal Tasarım Sürecine ChatGPT’nin Dahil Edilmesi: Öğretmen Adaylarının Sürece Yönelik Değerlendirmeleri

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

QR Kod Teknolojisi ile Tasarlanmış Güneş Sistemi ve Bilimin Doğası Etkinlikleri

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

Middle school female students' perceptions of scientists (vs. fashion models) as described in their stories and drawings

European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

Emergency Science Teaching During the Covid-19 Pandemic: Tales from the Front Lines

European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

Using Place-Based SSI Instruction that Utilizes Role-Playing to Promote Preservice Teachers' Socioscientific Accountability and NOS

96th NARST International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, Chicago., Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri)

UsingExpectation Violation Theory to Determine the Three Stakeholders' Expectations from the TeachingExperience Course based on Clinical Supervision Model

National Association for Research in Science Teaching, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.1, (Özet Bildiri)

Using Children’s literature in the MiddleSchool Science Class to Teach Nature of Science: Pre-service Teachers’s Development of Sources

The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.1, (Özet Bildiri)

YENİDEN YAPILANDIRILAN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.275, (Özet Bildiri)

Bilimsel Süreç Becerilerini ve Bilimin Doğasını Etkinliklerle Anlama: Proje Sonuç Değerlendirmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

Bilimin Doğasını Masal Kitaplarıyla Anlatma

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

ÖĞRETMEN ADAYLARININ AÇIKLAMALARININ DOĞASI

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

Teaching Nature of Science through Literacy: An Early Childhood Preservice Study

University of Warsaw, Indiana University Partnership Event, 1 - 02 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Exploring Using Literacy to Teach about Nature of Science—Case Studies of Preservice Early Childhood Teachers

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Atlanta/Ga, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-5, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Examining Teacher-Student Exchange Occurring within Evolution and Human Genetics Units in a Rural High School

National Association for Research in Science Teaching (NARST), 10 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)

Association for Science Teacher Education (ASTE)

Association for Science Teacher Education (ASTE), 3 - 06 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

Using Children’s Literature as a Basis for Teaching Nature of Science in an Early Childhood Preservice Methods Course

Association for Science Teacher Education (ASTE), Baltimore, Md, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Ocak 2018, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

Teaching nature of science through literacy: An early childhood preservice teacher study.

European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Developing third graders’ conceptions of nature of science and scientific identities through a gravity unit.

National Association for Research in Science Teaching (NARST), San Antonio, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

How Can We Help Students to Ask Investigable Questions?

Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 16 Şubat 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Do Teachers’ Interactions with Students Differ in Evolution Unit?

Women’s Research Poster Competition / Achievements of Women in STIM (Science, technology, Informatics, and Mathematics) Poster Competition, Bloomington, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Nisan 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

The effect of learner-directed scientific investigations on students’ questioning and their nature of science views.

International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Teaching Nature ofScience to Elementary Students by Using a Scientific Inquiry Method of Archeology.

Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

How to teach Nature of Science in a Mysterious Way.

Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Applying Inquiry to Science Lesson Design: An Inquiry Workshop

15th Annual ISNA- CISNA Education Forum,, Rosemont, Il, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Nisan 2014 - 17 Nisan 1017, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

The effect of learner-directed scientific investigations on students' questionings and their nature of science views.

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

Examining Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

The effect of learner-directed scientific investigations on students' questionings and their nature of science views.

Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Identifying Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.

Association for Science Teacher Education (ASTE), San Antonio, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ocak 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

Is There an App for That? Scientific Inquiry Enhanced by Smartphones and Electronic Tablets.

National Science Teacher Association (NSTA), STEM Forum & Expo, St. Louis, Missouri., Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2013, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

Is There an App for That? Scientific Inquiry Enhanced by Smartphones and Electronic Tablets.

Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Examining Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.

Curriculum & Instruction Research and Creative Activity Symposium (CIRCAS), Bloomington, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Şubat 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar

Enhancing Preservice Teachers’ Understanding of the Nature of Science through Place-Based Socioscientific Issue Instruction: The Sea-Filled Airport Case

Socioscientific Issues Focused Teacher Education: Place-Based Practices from Türkiye, B. Namdar ve E. Karahan, Editör, Springer Nature, Zug, ss.133-151, 2024 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Contemporary Efforts Involving Globalization and Science Teacher Education

Internationalizing Rural Science Teacher Preparation: Action Research for Global Competency, Gayle A. Buck,Vesna Dimitrieska,Valarie L. Akerson, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.29-45, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

STEM'in Doğası

STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya,Bekir Yıldırım, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.135-166, 2023

Teaching Science in Another Culture: Multicultural Influences on International Teaching Assistants in Science Programs

International Handbook of Research on Multicultural Science Education, Mary M. Atwater, Editör, Springer Nature, Georgia, ss.1-22, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Sosyobilimsel Konular ve Model Temelli Öğretim

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Doç. Dr. Bahadır NAMDAR, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.119-139, 2022 Creative Commons License

Çevrimiçi Araçlarla Uzaktan STEM Eğitimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu, PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbiyik,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.283-312, 2021

Bilimin Doğası

İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, Kader Bilican Burcu Şenler, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-40, 2021

Adaptation to online science teaching: Experiences of Turkish middle school science teachers.

Science Education during the COVID-19 Pandemic: Tales from the Front Lines, Valarie L. Akerson,Ingrid S. Carter, Editör, The International Society for Technology, Education and Science (ISTES), Colorado, ss.35-62, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimin Doğası

Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar, Dr. Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.177-191, 2019
Metrikler

Yayın

62

Atıf (WoS)

39

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

49

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

10

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (Diğer Toplam)

19

Proje

16

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları