Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, İlköğretim Matematik, Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri , İlköğretim Matematik, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Aktif öğrenme çerçevesine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma performanslarının gelişimine etkisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021
2021Yüksek Lisans
Problem biçimlendirme: İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının düşünme süreçlerinin incelenmesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2023
2018 - 2023Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2009 - 2014
2009 - 2014Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
Western Michigan University
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Sekizinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi
Kar T. (Danışman)
E.DEMİRCİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Problem biçimlendirme: İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının düşünme süreçlerinin incelenmesi
Kar T. (Danışman)
B.ERKAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Aktif öğrenme çerçevesine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma performanslarının gelişimine etkisi
Kar T. (Danışman)
A.TERZİ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Pre-service mathematics teachers’ handling of a pupil’s incorrect reasoning with a correct answer
Okumuş S., Vondrová N., Kar T., Robová J.
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS AN INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.2, sa.118, ss.249-269, 2025 (SSCI)
2024
2024Problem Posing Via Scriptwriting: What Instructional Flows Do Mathematics Teachers Use in Implementing the Problem‑Posing Task?
Kar T., Öztürk F., Öçal M. F., Özkaya M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.0, sa.0, ss.1-25, 2024 (SSCI)
2015
2015The Investigation of Elementary Mathematics Teachers' Views about Problems Posed by Students: Addition Operation with Fractions
Kar T., IŞIK C.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.30, sa.1, ss.122-136, 2015 (SSCI)
2015
2015Comparison of Turkish and American Seventh Grade Mathematics Textbooks in Terms of Addition and Subtraction Operations with Integers
Kar T., IŞIK C.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.177, ss.75-92, 2015 (SSCI)
2012
2012İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Bölmeye Yönelik Kurdukları Problemlerde Hata Analizi
ISIK C., KAR T.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.12, sa.3, ss.2289-2309, 2012 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Pose, solve and pose cycle: an examination on the change of pre-service mathematics teachers’ problem-posing performances
Kar T., Öztürk F., Özkaya M.
TEACHING MATHEMATICS AND ITS APPLICATIONS AN INTERNATIONAL JOURNAL OF I M A
, cilt.0, sa.0, ss.1-25, 2024 (ESCI)
2024
2024Examining the problem-posing performances of seventh-grade students in relation to response order
Kar T., Öçal M. F., Bişgin B., Arslan M.
Asian Journal for Mathematics Education
, cilt.3, ss.210-230, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Development of Turkish sixth-grade students\u2019 problem-posing and -solving skills: an application of the extended active learning framework
TERZİ A., KAR T.
EDUCATION 3-13 THE PROFESSIONAL JOURNAL FOR PRIMARY EDUCATION
, cilt.52, sa.3, ss.342-360, 2024 (ESCI)
2022
2022Same Mathematical Structure, Different Design: How Does Task Format Affect Creative Problem-PosingPerformance?
Özdemir E., Kar T., Öçal T.
Acta Educationis Generalis
, cilt.12, sa.2, ss.112-139, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Pre-service mathematics teachers’ problem-formulation processes: Development of the revised active learning framework
Erkan B., Kar T.
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR , cilt.65, ss.1-18, 2022 (ESCI)
2022
2022An Examination of Pre-Service Mathematics Teachers\u2019 Problem-Formulation Performances
KAR T., ERKAN B.
Investigations in Mathematics Learning
, cilt.14, sa.3, ss.184-198, 2022 (Scopus)
2021
2021Problem Posing with Third-grade Children: Examining the Complexity of Problems
Kar T.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.1, ss.54-71, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The investigation of prospective mathematics teachers' non-algebraic solution strategies for word problems
Ocal M. F., Sen C., Guler G., Kar T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.51, sa.4, ss.563-584, 2020 (ESCI)
2020
2020Comparison of Prospective Mathematics Teachers' Problem Posing Abilities in Paper-Pencil Test and on Dynamic Geometry Environment in Terms of Creativity
Ocal M. F., KAR T., Guler G., İPEK A. S.
REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS
, cilt.9, sa.3, ss.243-272, 2020 (ESCI)
2018
2018Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetiksel İfadelere Yönelik Problem Kurma Becerilerinin İşlem Önceliği Bağlamında İncelenmesi
Öçal M. F., İpek A. S., Özdemir E., Kar T.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.9, sa.2, ss.170-191, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Comparing the development of the multiplication of fractions in Turkish and American textbooks
Kar T., Guler G., Sen C., Ozdemir E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.49, sa.2, ss.200-226, 2018 (ESCI)
2016
2016Prospective middle school mathematics teachers’ knowledge of linear graphs in context of problem-posing
KAR T.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.8, sa.4, ss.643-658, 2016 (Scopus)
2015
2015Analysis of problems posed by sixth-grade middle school students for the addition of fractions in terms of semantic structures
Kar T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.46, sa.6, ss.879-894, 2015 (ESCI)
2015
2015Ortaokul matematik öğretmenlerinin kurdukları problemlerin güçlük düzeyine yönelik görüşlerinin incelenmesi
KAR T., IŞIK C.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.63-81, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin KurduklarıProblemlerin Güçlük Düzeyine Yönelik Görüşlerininİncelenmesi
Kar T., Isık C.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.63-81, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerle ilgili açık uçlu sözel hikayeye yönelik kurdukları problemlerin incelenmesi
IŞIK C., KAR T.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.6, sa.2, ss.230-249, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi
ISIK C., KAR T.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.6, sa.2, ss.230-249, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN KESİRLERLE ÇIKARMA İŞLEMİNE YÖNELİK PROBLEM KURMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
KAR T., IŞIK A.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, ss.243-276, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Ortaokul matematik öğretmenlerinin kesirlerle çıkarma işlemine yönelik problem kurma becerilerinin incelenmesi
KAR T., IŞIK A.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.24, ss.243-276, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
2012The Analysis of the Problems Posed by the Pre-Service Teachers About Equations
IŞIK C., KAR T.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.37, sa.9, ss.92-113, 2012 (Scopus)
2012
2012Problem kurma temelli öğretimin farklı sayı algılamasına sahip 6 sınıf öğrencilerin problem çözme basarılarına etkisi
IŞIK A., ÇİLTAŞ A., KAR T.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.71-80, 2012 (ESCI)
2012
2012İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kesirlerde toplama işlemine yönelik kurulan problemlerdeki hataları belirleyebilme becerileri
IŞIK C., KAR T., IŞIK A., GÜLER G.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.3, sa.3, ss.161-182, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
20127 Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerde Toplama İşlemineKurdukları Problemlerin Analizi
IŞIK C., KAR T.
İlköğretim Online , cilt.11, sa.4, ss.1021-1035, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Sınıf öğretmeni adaylarının problem kurma becerileri
IŞIK C., KAR T.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.12, sa.23, ss.190-214, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Matematik dersinde problem kurmaya yönelik öğretmen görüşleri üzerine nitel bir çalışma
IŞIK C., KAR T.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.194, sa.41, ss.199-215, 2012 (Scopus)
2011
2011Matematik öğretmeni adaylarının sözel ve görsel temsillere yönelik kurdukları problemlerin analizi
IŞIK C., IŞIK A., KAR T.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, sa.2, ss.39-49, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim 6 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin sayı algılama ve rutin olmayan problem çözme becerilerinin incelenmesi
IŞIK C., KAR T.
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.57-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Cebirdeki kavramlara yönelik öğrenme güçlükleri üzerine bir çalışma
KAR T., ÇİLTAŞ A., IŞIK A.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.939-952, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Selecting and sequencing problems for classroom discussion in a problem-posing task: Insights from prospective elementary teachers
Kar T.
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Bolzano, İtalya, 4 - 08 Şubat 2025, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021FACTORS AFFECTING MIDDLE SCHOOL SIXTH GRADE STUDENTS’ PROBLEM-POSING PROCESSES
Kar T.
Proceedings of the 44rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kangshan, Tayvan, 19 - 22 Temmuz 2021, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel Zorlukları ile Problem Kurma Sırası Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E., ERKAN B., KAR T.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Eylül 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019INDICATORS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ SUCCESS IN PROBLEM SOLVING: THE CASE OF CREATIVITY IN PROBLEM-POSING
KAR T., ÖZDEMİR E., ÖÇAL M. F., GÜLER G., İPEK A. S.
(Eds.). Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Proteria, Güney Afrika, 7 - 12 Temmuz 2019, cilt.2, ss.456-463, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Ortaokul 5 ve 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarındaki Örüntü Problemlerinin Analizi
ÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Kesirlerde Çarpma ve Bölme İşlemine Yönelik Problem Kurmada Yapılan Hatalar
ÖZDEMİR E., KAR T., GÜVELİ H., İPEK A. S.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Bir Problemi Öğrenci Seviyesinde Çözme Anlayışlarının İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖÇAL M. F., ÖZDEMİR E.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, cilt.1, sa.1, ss.295, (Özet Bildiri)
2018
2018Gifted Students’ Problem Posing Abilities In The Context Of Creativity: Fluency AndFlexibility
KAR T., ÖÇAL M. F., İPEK A. S., ÇİLTAŞ A.
27th International Conference on Educational Sciences, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2740-2742, (Özet Bildiri)
2018
2018Investigation Of Pre-Service Mathematics Teachers’ Problem Solving Skills Based OnStudents’ Grade Level
ÖÇAL M. F., GÜLER G., KAR T., ÇİLTAŞ A.
27th International Conference on Educational Sciences, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2627-2629, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf öğretmeni adaylarının doğal sayılarla çıkarma işlemine yönelik alan bilgisinin incelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.237-238, (Özet Bildiri)
2017
2017İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerle Sıralama Bağlamında İncelenmesi
KAR T., İPEK A. S., ÖZDEMİR E., IŞIK C.
16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Geogebra’nın “İzi Aç” Özelliğinin Kullanımı ve Çeşitli Uygulamaları
ÖÇAL M. F., KAR T., ŞİMŞEK M., GÜLER G.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Kavramsal HatalarıFark Etmede Geogebranın Kullanımı
ÖÇAL M. F., ŞİMŞEK M., KAR T.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017ÖğretmenAdaylarının Matematikçi İmajlarının İncelenmesi
GÜLER G., KAR T., ÖÇAL M. F., DEMİRCİ Ö.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Bölme İşlemine Yönelik Alan Bilgisinin İncelenmesi
KAR T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen adaylarının matematikçi imajlarının incelenmesi
GÜLER G., KAR T., ÖÇAL M. F., DEMİRCİ Ö.
16th International Primary Teacher Education Symposium, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.220, (Özet Bildiri)
2017
2017Prospective Classroom Teachers’ Knowledge of Ordering Fractions
ÖZDEMİR E., KAR T., İPEK A. S.
2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCESIN NATURAL AND APPLIED SCIENCESICANAS 2017, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖRÜNTÜLER KONUSUNDAKİ YARATICILIK BECERİLERİNİN PROBLEM KURMA BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016TÜRK VE AMERİKAN DERS KİTAPLARINDA ORAN ORANTI KONUSUNDA KULLANILAN PROBLEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
KAR T., GÜLER G., ŞEN C.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarının Örüntüler KonusundakiYaratıcılık Becerilerinin Problem Kurma Bağlamında İncelenmesi
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)
2016
2016The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2016
2016The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2016
2016The Analysis of Written Exam Questions Based on Certain Variables
İPEK A. S., ÖZDEMİR E., KAR T.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONGEDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Liepaja, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2016
2016Matematik öğretmen adaylarının Geogebra ile matematiksel modelleme problemi çözme süreçlerinin incelenmesi
ÖÇAL M. F., ŞİMŞEK M., KAR T.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015The analysis of middle school 8th grade students' pattern generalization skills
ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KÜLTÜR M. N., KAR T.
6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)
2015
2015The Analysis of Middle School 5th Grade Students’ Problem Posing and Problem Solving Abilities
KAR T., ISIK C., İPEK A. S., ÖZDEMİR E.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 Ekim - 31 Aralık 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015The Analysis of Middle School 8th Grade Students’ Pattern Generalization Skills
ÖZDEMİR E., İPEK A. S., KÜLTÜR M. N., KAR T.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 Ekim - 31 Aralık 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015The analysis of middle school 5th grade students' problem posing and problem solving abilities
Kar T., Işık C., İpek A. S., Özdemir E.
6th World Conference on Learning, Teaching@Educational Leadership, Paris, Fransa, 29 - 31 Ekim 2015, cilt.I, ss.7, (Özet Bildiri)
2015
2015Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi.
Ciltas A., Guler G., KAR T., Demirci Ö.
International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015Fonksiyon kavramının öğretiminde yaşanan güçlüklere yönelik akademisyen görüşleri.
Güler G., Çiltaş A., Demirci Ö., KAR T., Temizyürek A.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının 1 1/2 x4 işlemine kurdukları problemlerin kavramsal ve semantik analizi.
KAR T., Güler G., ÇİLTAŞ A., Öcal M. F., DEMİRCİ Ö.
6th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 Nisan - 26 Aralık 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
2014Sınıf öğretmeni adaylarının kesirlerle çıkarma işlemine yönelik kurdukları problemlerin incelenmesi
KAR T., IŞIK C.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Ortaokul ikinci sınıf öğrencilerinin açık uçlu sözel hikayelere yönelik kurdukları problemlerin incelenmesi
KAR T., IŞIK C.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Analysis of pre-service elementary teachers’ pedagogical content knowledge in the context of problem posing.
ISIK C., Öcal T., KAR T.
Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Antalya, Türkiye, 6 - 10 Şubat 2013, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının kesirlerde toplama işlemine yönelik kurulan Problemlerdeki hataları belirleyebilme becerileri
KAR T., IŞIK C.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Matematik öğretmeni adaylarının irrasyonel ve reel sayılar arasındaki ilişkiyi belirleyebilmeleri üzerine nitel bir çalışma
KAR T., IŞIK C.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Marton İlkelerine Göre İncelenmesi
ALBAYRAK M., ÖZDEMİR E., AYDIN ÜNAL Z., KAR T.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
2011Prospective teachers skills ın problem posing with regard to different problem posing models
IŞIK C., KAR T., ÖÇAL T., ZEHİR K.
3 rd. World Konference on Educational Sciences, 3 Şubat - 07 Ocak 2011, cilt.15, ss.485-489, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Prospective mathematics teachers difficulties in proof
GÜLER G., KAR T., ÖÇAL M. F., ÇİLTAŞ A.
3 rd. World Konference on Educational Sciences, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.336-340, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL UYGULAMALARINDA BEKLENTİLERİ VE KARŞILAŞTIKLARI DURUMLARIN ANALİZİ
ALBAYRAK M., KAR T., ÖZDEMİR E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1164-1172, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010The Relation between primary school students' use of visual spatial representation and problem solving skills
KAR T., ÖZDEMİR E.
The second international congress of educational research, Türkiye, 29 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010The relation between the problem posing and problem solving skills of prospective elementary mathematics teachers
Kar T., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., ALBAYRAK M.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1577-1583, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma
Kar T. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2023
2023
2023MATEMATİKSEL PROBLEM KURMA SÜRECİNE İLİŞKİN MODELLER
Kar T.
Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Kemal ÖZGEN,Tuğrul KAR,Selin ÇENBERCİ,Yılmaz ZENGİN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.399-418, 2023
2023
2023Matematiksel Problem Kurmanın Doğası, Amacı ve Önemi
Kar T.
Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Kemal ÖZGEN,Tuğrul KAR,Selin ÇENBERCİ,Yılmaz ZENGİN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.243-259, 2023
2022
2022Problem Kurma Sürecinde Akıl Yürütme
Uzun N., Kar T.
Mantıksal Akıl Yürütme, Emrullah ERDEM, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.193-215, 2022
2019
2019İlköğretimde Teknoloji Destekli Ölçme Öğretimi Sınıf ve Matematik Öğretmenleri İçin
KAR T., ÖÇAL M. F.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
2019Problem Solving Mathematics in Grades 3 6 Powerful Strategies to Deepen Understanding Matematikte Problem Çözme 3 6 Sınıflar Derinlemesine Anlayış için Güçlü Stratejiler
Akgün L., Kar T., Öçal M. F.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2019
2018
2018Zorlanan Çocuklar için İlköğretim Matematik Öğretimi
ÖÇAL M. F., KAR T., DEMİRCİ Ö., ÖZDEMİR E., İPEK A. S., GÜLER G., et al.
ANI YAYINCILIK, Ankara, 2018
2018
2018STRATEJİ 13: STEM Öğretim Üniteleri için Wikiler
KAR T.
STEM ÖĞRETİMİ İÇİN 20 STRATEJİ - 20 Strategies for STEM Instruction, Soner Durmuş, Ali Sabri İpek, Bahadır Yıldız , Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.171-180, 2018
2018
2018Matematiğin Dili
İPEK A. S., KAR T.
Zorlanan Çocuklar İçin İlköğretim Matematik Öğretimi, MEHMET FATİH ÖÇAL TUĞRUL KAR, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.47-70, 2018
Desteklenen Projeler
2015 - 2017
2015 - 2017Ne Bekliyoruz Ne Ölçüyoruz? Rize İlindeki Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
İPEK A. S. (Yürütücü), KAR T., ÖZDEMİR E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2025
Mart 2025THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2025
Mart 2025INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Asian Journal for Mathematics Education
Diğer Dergiler
Mart 2024
Mart 2024MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2022
Mart 2022Mathematics Education Research Journal
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021Turkish Journal of Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Investigations in Mathematics Learning
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018EDUCATIONAL STUDIES
SCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2018
Ağustos 2018EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2016
Mart 2016EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2015
Kasım 2015International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2015
Kasım 2015Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2015
Kasım 2015International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2020 - 2021
2020 - 2021Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
TÜBİTAK
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 20156th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership
Katılımcı
Paris-Fransa
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015International Conference on New Horizons in Education
Katılımcı
Barcelona-İspanya
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2
Katılımcı
Adıyaman-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 20157th International Congress on New Trends in Education
Katılımcı
Antalya-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 48
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Yozgat Bozok Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Doktora)
- Trabzon Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Doktora)
- Trabzon Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Doktora)
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bartın Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018