Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Keller Graduate School of Management of Devry University, Master Degree Of Business Admınıstratıon, Amerika Birleşik Devletleri
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Politik tüketici davranışlarının belirleyicileri üzerine bir araştırma
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2017 - 2023
2017 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2014 - 2017
2014 - 2017Öğretim Görevlisi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2020 - 2023
2020 - 2023Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2017 - 2021
2017 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2017 - 2020
2017 - 2020Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Yeşil Pazarlama Karmasının Marka Sadakatine Etkisi: Kişisel Bakım ve Hijyen Ürünleri Örneği
Öztürk A. (Danışman)
G.BERBER(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Sosyal Ticaret Kapsamında Sosyal Medya Platformlarında E-wom Katılımının Belirleyicileri ve Satın Alma Niyetine Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Öztürk A. (Danışman)
M.Said(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Covid-19 Pandemi Döneminde E-Perakendecilikte Çevrimiçi Müşteri Deneyiminin Çevrimiçi Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi
Öztürk A. (Danışman)
G.KALENDER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sembolik tüketimin marka sadakati yaratma üzerine etkisi
ÖZTÜRK A.
U.Erkuş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Hizmet isletmelerinde iç mekan estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi: Rize İli bir kafe örneği,
ÖZTÜRK A.
E.Şahin(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Çevrimiçi Müşteri Deneyiminin Çevrimiçi Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi
Kalender G., Öztürk A.
Current perspectives in social sciences (Online) , cilt.29, sa.1, ss.120-132, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024Metaverse Evreninde Tüketici Davranışları Üzerine Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
Erkuş U., Öztürk A.
Business and Management Studies: An International Journal
, cilt.12, sa.4, ss.794-820, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetleri İle İlgili Yapılan Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
KIRMIZIKAYA A., ÖZTÜRK A.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.830-844, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023The effect of consumers' sustainability and halal-focused value orientations on sustainable consumption
NART S., ÖZTÜRK A., ALTUNIŞIK R.
Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.57-63, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Yeşil Pazarlama Çalışmalarının Tüketiciler ve İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi Üzerine Bir İçerik Analizi
BERBER G., ÖZTÜRK A.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, cilt.12, sa.5, ss.2687-2707, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (E-wom) Katılımının Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Sosyal Ticaret Örneği
Akın M. S., Öztürk A.
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.231-249, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Girişimcilik Faaliyetlerinin Ekonomik Büyümeye Etkisi: 10 Büyük Yükselen Piyasa Ekonomisinden Kanıtlar
Altıner A., Öztürk A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ECONOMICS, BUSINESS AND POLITICS
, cilt.7, sa.2, ss.352-366, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Covid-19 Pandemisi Sürecinde Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarındaki Değişimlerin İncelenmesi
Erkan C., Erkuş U., Öztürk A.
FISCAOECONOMIA
, cilt.7, sa.2, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Çay İçecek Pazarında Tüketim Alışkanlıklarının İçerik Analizi ve Metin Madenciliği ile Değerlendirilmesi
Çakıroğlu K. I., Kartal B., Öztürk A., Sert M. F.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.57, sa.4, ss.3109-3136, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Reklamlardaki Sevimli Karakter İlgisinin Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
ÖZTÜRK A., AKIN M. S., KIRMIZIKAYA A.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.569-582, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022İç Mekân Estetiğinin Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
Şahin E., Öztürk A.
Manas Journal of Social Studies , cilt.11, sa.1, ss.374-388, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Effect of Halal Product Knowledge, Halal Awareness, Perceived Psychological Risk and Halal Product Attitude on Purchasing Intention
Öztürk A.
Business and Economics Research Journal
, cilt.13, sa.1, ss.127-141, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Effect of Privacy Perception on Social Media on Attitude Towards Social Media Usage
Öztürk A., Erkan C., Erkuş U.
Journal of Yasar University
, cilt.17, sa.65, ss.79-94, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Çevrimiçi Kuponların ve Tek Tuşla Ödeme İşlem Kolaylığının Çevrimiçi Plansız Satın Alma Üzerine Etkisi
Öztürk A., Kırmızıkaya A., Akın M. S.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, sa.33, ss.19-36, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021COVID-19 Sürecinde Online Yemek Siparişlerinde Teknolojinin Kabulü
Dilek Ö., Öztürk A.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.56, sa.3, ss.1313-1332, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021COVID-19 Pandemisinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Ürünleri Satın Alma Davranışına Etkisi: Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde Bir Çalışma
Öztürk A., Dilek Ö.
Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.58-76, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Perakende Mağaza Ortam Kokusunun Tüketici Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
Öztürk A., Berber G., Maraş Çakır E.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.31, sa.3, ss.1261-1272, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sevimli Ürünlerin Duygusal Faydasının Plansız Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi
Öztürk A., Kırmızıkaya A., Akın M. S.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.2975-2991, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Tüketici Sosyal İhtiyaçlarının Marka Sadakati Oluşturma Üzerine Etkisi
Erkuş U., Öztürk A.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.586-599, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Reklam Müziğinin Marka Bilinirliği ve Satın Alma Niyetine Etkisi
Öztürk A., Balyaş B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ECONOMICS, BUSINESS AND POLITICS , cilt.5, sa.1, ss.136-155, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Tüketici Boykot Davranışının Belirleyicileri Üzerine Bir Araştırma: Ağızdan Ağıza İletişimin Aracılık Rolü
Öztürk A., Nart S.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.78, ss.660-687, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Mağaza Kişiliği Ölçeğinin Türkçe Uyarlamasının Geçerlilik ve Güvenirliği
Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
Business and Management Studies: An International Journal
, cilt.8, sa.5, ss.4273-4299, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Tüketicilerin Anneler Gününde Hediye Satın Alma Davranışlarının Sebepli Davranış Teorisi Bağlamında İncelenmesi
Öztürk A., Temizkan V.
Sosyal Bilimler Ekev Akademi Dergisi , sa.76, ss.37-56, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Üniversite Öğrencilerinin Perspektifinden Politik Tüketime Katılım
Öztürk A., Nart S.
Global Journal of Economics and Business Studies , cilt.5, sa.9, ss.62-73, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Materyalizm - Moda Giyim ilgilenimi - Plansız Satına Alma İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Öztürk A., Nart S.
Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.45-55, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Tüketicilerin Helal Tüketim Davranışlarının Belirleyicileri:Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde Bir Araştırma
Öztürk A., Nart S., Altunışık R.
ULUSLARARASI İSLAM EKONOMISI VE FINANSI ARAŞTIRMALARI DERGISI , cilt.1, sa.2, ss.141-160, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Etmen Tabanlı Benzetim ile Türkiye'de Çay Pazarının Geleceği
Sert M. F., Kartal B., Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
42. Yöneylem Araştırması Endüstri Mühendisliği Ulusal Kongresi (YAEM2023 Kongresi), Gaziantep, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2023, ss.87-88, (Özet Bildiri)
2022
2022A Qualitative Research on Tea Culture in Turkey From a Consumer Perspective
Çakıroğlu K. I., Kartal B., Öztürk A., Sert M. F.
INTERNATIONAL TEA CONGRESS "industrial, cultural and economic dimensions", Lankaran, Azerbaycan, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.50-51, (Özet Bildiri)
2022
2022Kişisel Bakım Perakende Mağaza Renklerinin Mağaza Tutumuna Etkisi
ÖZTÜRK A., Balyaş B.
Black Sea Summit 8th International Social Sciences Congress, Ordu, Türkiye, 5 - 06 Mart 2022, ss.11-12, (Özet Bildiri)
2022
2022Marka Aşkının Pozitif Ağızdan Ağıza İletişim İle Satın Alma Niyetine Etkisi: Trabzonspor Örneği
ÖZTÜRK A., KIRMIZIKAYA A.
ICESSER 3rd International Congress on Empirical Social Sciences, Economy, Management and Education Researches, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Ocak 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Can Halal Be an Antecedent of Sustainable Consumption? Evidence from Turkish Consumer Market
NART S., ÖZTÜRK A., ALTUNIŞIK R.
11th Global Islamic Marketing Conference, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL MEDYA KULLANICILARININ ZORLAYICI POLİTİKALAR SONRASINDAKİ SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA ALTERNATİF ARAYIŞLAR VE DEĞİŞİMLER
ÖZTÜRK A., ERKAN C., ERKUŞ U.
MEDITERRANEAN SUMMIT 5th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Mersin, Türkiye, 07 Ağustos 2021, ss.60-75, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Kargo Hizmet Kalite Algısının E- Wom Üzerine Etkisi
ÖZTÜRK A., BERBER G.
Selçuk Zirvesi 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 25 Temmuz 2021, ss.40-42, (Özet Bildiri)
2021
2021The Effects of Covid-19 Process on Consumer Digital Service Usage
ÖZTÜRK A., DİLEK Ö.
ATLAS 8TH INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS June 11- 13, 2021 / Ankara, TURKEY, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2021, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Sosyal Sorumluluk Reklamlarının Etkinliği: AIDA Modeli
Öztürk A., Akın M. S.
VI. INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Kyyiv, Ukrayna, 4 - 06 Haziran 2021, ss.369-378, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016THE POLITICS OF PURCHASING: ETHICAL CONSUMERISM IN TURKEY
ÖZTÜRK A., NART S., ALTUNIŞIK R.
7th International Conference on Governance, Fraud, Ethic and Social Responsibility, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2016, ss.72-80, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016MATERYALİZM VE PLANSIZ SATINA ALMA DAVRANIŞINDA MODA GİYİM İLGİLENİMİNİN ARACILIK ROLÜ
NART S., ÖZTÜRK A., KUTLU E.
1.ULUSLARARASI KARADENİZ İŞLETMECİLİK SEMPOZYUMU, Giresun, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.89-98, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Tüketicilerin Helal Tüketim Davranışlarının Belirleyicileri: Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde Bir Araştırma
ÖZTÜRK A., NART S.
International Congress on Islamic Economics and Finance, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Pazarlama Disiplini Çerçevesinde Sürdürülebilirlik
Çakıroğlu K. I., Öztürk A.
Disiplinlerarası Perspektiften Sürdürülebilirlik, Prof. Dr. Salih YILDIZ,Doç. Dr. Büşra TOSUNOĞLU,Doç. Dr. Emel YILDIZ, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.89-108, 2024
2024
2024Spor Pazarlaması
ÖZTÜRK A., TEMİZKAN V.
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar 3, YILDIZ SALİH, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.1-20, 2024
2023
2023Etik Pazarlama
TEMİZKAN V., ÖZTÜRK A.
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar 2, Prof. Dr. Salih YILDIZ, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.72-85, 2023
2023
2023İşletme ve İnsan Hakları
ÖZTÜRK A., TEMİZKAN V.
İnsan Hakları, Doç. Dr. Bekir GÜZEL, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, Ankara, ss.197-213, 2023
2022
2022Girişimci Pazarlama
TEMİZKAN V., ÖZTÜRK A.
Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar, Salih Yıldız, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.217-234, 2022
2021
2021Circular Economy from the Point of Consumption Relations: Consumer’s Role in Maintaning Circular Process
NART S., ÖZTÜRK A.
Contemporary Issues in Social Science Vol: 106, Simon Grima, Ercan Özen, Hakan Boz, Editör, Emerald Publishing Limited, Bingley, Bingley, ss.67-79, 2021
2021
2021Digital Public Relations as a Marketing Communication Tool: Examining Five Brands with High Interaction on Facebook
TEMİZKAN V., ÖZTÜRK A.
To Understand the Future Management: Managing through Digital Transformation, Yavuz Tansoy Yıldırım, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.83-94, 2021
2021
2021Legacy of the COVID- 19 Pandemic: The Increasing Importance of Hybrid Marketing
ÖZTÜRK A., TEMİZKAN V.
New Normal and New Rules in International Trade, Economics and Marketing, Fatih AYHAN, Burak Darici ve Candy Lim CHIU, Editör, PETER LANG, Berlin, ss.209-220, 2021
2020
2020Pazarlama Alanında Yetenek 4.0
NART S., ÖZTÜRK A.
Çalışma Yaşamında Yetenek 4.0, Senem Nart, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., ss.69-88, 2020
2020
2020Dijital Çağda Politik Tüketicilik: Çevreci Yaklaşım Üzerine Bir Uygulama
Öztürk A., Nart S.
Etik Pazarlama Dijital Çağın Getirdikleri, Dr. Emre Yıldırım, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.71-92, 2020
2020
2020Changes in Consumer Behavior After the Covid-19 Pandemic
Öztürk A.
Inferences from The Covid- 19 Pandemic: A Multidisciplinary Research, Muhammed Ali Yetgin,Osman Kurter,Volkan Temizkan, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.137-151, 2020
2019
2019RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI
Çakıroğlu K. I., Öztürk A., Sert M. F., Bektaş M., Kartal B. (Editör)
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, Ankara, 2019
2019
2019RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ’NDE ÖĞRENİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN ÜNİVERSİTE MEMNUNİYETİNE YÖNELİK NİCEL ARAŞTIRMA
Kartal B., Öztürk A.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİULUSLARARASI ÖĞRENCİMEMNUNİYET ARAŞTIRMASI, KARTAL,B., Editör, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.53-100, 2019
2019
2019The Politics of Purchasing: Ethical Consumerism in Turkey
Öztürk A., Nart S., Altunışık R.
Ethics, Social Responsibility and Sustainability in Marketing, Ipek Altinbasak-Farina ve Sebnem Burnaz, Editör, Springer, Singapore, ss.3-18, 2019
2019
2019Tüketici Olarak Gücümüzden Ne Kadar Haberdarız? Bilinçli Tüketim ve Tüketici Aktivizmi
ÖZTÜRK A., NART S.
Tüketimin 1001 Hali, Altunışık, Remzi, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., ss.239-256, 2019
2018
2018Perakendecilikte Fiyatlandırma
ÖZTÜRK A.
Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklasım, Ustaahmetoğlu Erol, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.407-438, 2018
Desteklenen Projeler
2020 - 2023
2020 - 2023Türkiye Çay Pazarında Tüketicilerin Çaya Yönelik Tutumu ve Çayın Algılanan Kalitesinin Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇAKIROĞLU K. I. (Yürütücü), ÖZTÜRK A., KARTAL B., SERT M. F.
2018 - 2020
2018 - 2020