Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Indiana University Bloomington, School of Education , Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Indiana University Bloomington, School of Education, Curriculum and Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
How Does a High School Biology Teacher Interact with his 10th Grade Students?: Examining Science Talk in Evolution and Human Genetics Instruction from a Sociolinguistics Perspective
Indiana University Bloomington, Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Egitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2017
2017Hizmetici Egitim
Eğitim Yönetimi ve Planlama
İl Milli Egitim Müdürlüğü, Ankara
2016
2016NVivo Software Program
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Indiana University, Bloomington, Egitim Fakultesi, A.B.D.
2008
2008Yoğunlastırılmış Dil Programı Okulu
Yabancı Dil
ELS Language Center, Southern Polytechnic State University, Marietta / GA A.B.D.
Araştırma Alanları
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2021
2017 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi
2011 - 2017
2011 - 2017Araştırma Görevlisi
Indiana University Bloomington, Gökçeada Uygulamalı Bilimler Y.O., Fen Bilgisi Eğitimi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Fen Eğitiminde İngilizce Akademik Makale Yazma Ve İnceleme
Seminer
Fen Eğitiminde İngilizce Akademik Makale Yazma Ve İnceleme
Uzmanlık Alan Dersi-II
Bilimsel Bilginin Doğası ve Öğretimi
Uzmanlık Alan Dersi-I
Lisans
Fen Ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar
BİYOLOJİ III
BİYOLOJİ II
Bilimin Doğası Ve Öğretimi
Bilim Teknoloji Ve Toplum
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Teknoloji ve Toplum
Fen Teknolojisi ve Toplum
Bilim,Teknoloji ve Sosyal Değişme
Okul Deneyimi
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması
Biyoloji Laboratuvarı II
Çevre Eğitimi
Science in the Elementary School (Science Method Course)
Introduction to Scientific İnquiry
Science in the Elementary School (Science Method Course)
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Dijital Hikâye ve Rol Oynama Destekli Etkinlikler ile Ortaokul Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Becerilerinin Geliştirilmesi
Avşar Erümit B. (Danışman)
R.KOÇ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Uygulamaları ile Plastik Atıklara Yönelik Farkındalıklarının Geliştirilmesi
Avşar Erümit B. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Tanılı Öğrencilere Oyun Temelli Etkinlikler Yardımıyla Bilimin Doğası Öğretimi
Avşar Erümit B. (Danışman)
F.TOPÇU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Yer Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile 6. Sınıf Öğrencilerinin Atık Yönetimine Yönelik Sorumluluk Değerinin Geliştirilmesi
Avşar Erümit B. (Danışman)
F.SARAÇ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Unmasking Gender Stereotypes: Middle School Girls' Perceptions of Scientists vs. Fashion Models
Avşar Erümit B., Topçu F., Koç R., Gül Ö., Erdem B., Kaya F., et al.
SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
, cilt.1, sa.1, ss.1-33, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Promoting preservice teachers’ global citizenship and contextualised NOS views through role-play activities integrated into place-based SSI instruction on climate issues
Avşar Erümit B., Namdar B., Oğuz Namdar A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.46, sa.6, ss.590-619, 2024 (SSCI)
2023
2023Developing and Using Physical Dynamic Models On Socioscientific Issues to Present Nature Of Science Ideas
Avşar Erümit B., Yüksel T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, ss.1031-1056, 2023 (SSCI)
2022
2022Using Children's Literature in the Middle School Science Class to Teach Nature of Science Preservice Teachers' Development of Sources
Avşar Erümit B., Akerson V. L.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.713-737, 2022 (SCI-Expanded)
2021
2021Multiculturalism in higher education: experiences of international teaching assistants and their students in science and math classrooms
Avşar Erümit B., Akerson V. L., Buck G. A.
CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.16, sa.1, ss.251-278, 2021 (AHCI)
2019
2019Teaching Nature of Science through children's literature: an early childhood preservice teacher study
Akerson V. L., Avşar Erümit B., Elcan Kaynak N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.41, ss.2765-2787, 2019 (SSCI)
2014
2014What Third-Grade Students of Differing Ability Levels Learn about Nature of Science after a Year of Instruction
Akerson V., Nargund-Joshi V., Weiland I., Pongsanon K., Avsar B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.36, sa.2, ss.244-276, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre SWOT Analizi
Tekbıyık A., Avşar Erümit B., Yüksel T.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.53, sa.2, ss.681-717, 2024 (ESCI)
2023
2023Classroom Discourse and Teacher-Student Interactions during the Enactment of Evolution and Human Genetics Units in a Rural High School: A Case Study of a Biology Teacher
Avşar Erümit B., Akerson V.
IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.9, sa.4, ss.850-877, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021Examining the Views of Preservice Teachers about Online Science Education during the Covid-19 Lockdown: Expectations, Opportunities, Threats, Motivations, and Beliefs
Avşar Erümit B., Tanış Özçelik A., Yüksel T., Tekbıyık A.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, cilt.18, ss.1-25, 2021 (Scopus)
2021
2021Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Üç Paydaşının Beklentilerinin Beklentinin İhlali Teorisine Göre Tespiti
Yüksel T., Avşar Erümit B.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.712-741, 2021 (ESCI)
2020
2020Exploring continuity equation via a modeling activity: in the context of crowd science
Yuksel T., Tekbiyik A., Avsar Erumit B.
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.57, sa.2, ss.67-76, 2020 (ESCI)
2019
2019How Do Learner-Directed Scientific Investigations Influence Students' Questioning and Their Nature of Science Conceptions?
AVŞAR ERÜMİT B., FOUAD K. E., AKERSON V.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.7, sa.1, ss.20-31, 2019 (ESCI)
2019
2019Development of Third Graders’ Identities as ”Persons Who Understand Nature of Science” through a Gravity Unit.
Akerson V., Elcan Kaynak N., Avşar Erümit B.
International Journal of Research in Education and Science (IJRES)
, cilt.5, sa.2, ss.44-52, 2019 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Fostering Socioscientific Reasoning, Global Citizenship, and Cooperation in Teacher Candidates through Inter-University and Place-Based Collaboration
AVŞAR ERÜMİT B., TANIŞ ÖZÇELİK A.
2025 NARST Annual International Conference, National Harbor/Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Mart 2025, (Özet Bildiri)
2024
2024Dijital Materyal Tasarım Sürecine ChatGPT’nin Dahil Edilmesi: Öğretmen Adaylarının Sürece Yönelik Değerlendirmeleri
Avşar Erümit B., Yılmazer A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023QR Kod Teknolojisi ile Tasarlanmış Güneş Sistemi ve Bilimin Doğası Etkinlikleri
Yerlikaya Z., Avşar Erümit B.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023Middle school female students' perceptions of scientists (vs. fashion models) as described in their stories and drawings
Avşar Erümit B., Topçu F., Koç R., Gül Ö., Erdem B., Kaya F., et al.
European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
2023Emergency Science Teaching During the Covid-19 Pandemic: Tales from the Front Lines
Avşar Erümit B., Asim S., Akerson V., Cesljarev C.
European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
2023Using Place-Based SSI Instruction that Utilizes Role-Playing to Promote Preservice Teachers' Socioscientific Accountability and NOS
AVŞAR ERÜMİT B., NAMDAR B., OĞUZ NAMDAR A.
96th NARST International Conference, Amerika Birleşik Devletleri, Chicago., Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2020
2020UsingExpectation Violation Theory to Determine the Three Stakeholders' Expectations from the TeachingExperience Course based on Clinical Supervision Model
Yüksel T., Avşar Erümit B.
National Association for Research in Science Teaching, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Biyoloji Tabanlı Sosyo-Bilimsel Konularla İlgili Görüşlerini Bilimin Doğası Boyutlarıyla Birleştirerek Modellemesi
AVŞAR ERÜMİT B., YÜKSEL T.
3. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi UBEK, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2020
2020Using Children’s literature in the MiddleSchool Science Class to Teach Nature of Science: Pre-service Teachers’s Development of Sources
Avşar Erümit B., Akerson V.
The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2020, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
2021Using Expectation Violation Theory to Determine the Three Stakeholders’ Expectations from the Teaching Experience Course based on Clinical Supervision Model
Yüksel T., Avşar Erümit B.
NARST, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Biyoloji Tabanlı Sosyo-Bilimsel Konularla İlgili Görüşlerini Bilimin Doğası Boyutlarıyla Birleştirerek Modellemesi
AVŞAR ERÜMİT B., YÜKSEL T.
3. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi UBEK, Rize, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Are We Afraid of International Instructors?: Examining Experiences of International Instructors and their Students’ Perceptions about them
AVŞAR ERÜMİT B., AKERSON V., Buck G.
ESERA, 26 - 30 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019YENİDEN YAPILANDIRILAN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
YÜKSEL T., AVŞAR ERÜMİT B.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.275, (Özet Bildiri)
2019
2019Culture or Language?: Examining Perceptions, Challenges and Live Experiences of International Associate Instructors in a US University
AKERSON V., AVŞAR ERÜMİT B., Buck G.
National Association for Research in Science Teaching (NARST, 31 Mart - 03 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Bilimsel Süreç Becerilerini ve Bilimin Doğasını Etkinliklerle Anlama: Proje Sonuç Değerlendirmesi
AVŞAR ERÜMİT B.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Bilimin Doğasını Masal Kitaplarıyla Anlatma
AVŞAR ERÜMİT B., Akerson V.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ÖĞRETMEN ADAYLARININ AÇIKLAMALARININ DOĞASI
TANIŞ ÖZÇELİK A., AVŞAR ERÜMİT B.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Teaching Nature of Science through Literacy: An Early Childhood Preservice Study
Akerson V., AVŞAR ERÜMİT B., Elcan Kaynak N.
University of Warsaw, Indiana University Partnership Event, 1 - 02 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Exploring Using Literacy to Teach about Nature of Science—Case Studies of Preservice Early Childhood Teachers
Akerson V., AVŞAR ERÜMİT B.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Atlanta/Ga, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Mart 2018, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2018
2018Examining Teacher-Student Exchange Occurring within Evolution and Human Genetics Units in a Rural High School
AVŞAR ERÜMİT B., AKERSON V.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), 10 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Association for Science Teacher Education (ASTE)
AKERSON V., AVŞAR ERÜMİT B., ELCAN KAYNAK N.
Association for Science Teacher Education (ASTE), 3 - 06 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Using Children’s Literature as a Basis for Teaching Nature of Science in an Early Childhood Preservice Methods Course
Akerson V., AVŞAR ERÜMİT B., Elcan N.
Association for Science Teacher Education (ASTE), Baltimore, Md, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Ocak 2018, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Teaching nature of science through literacy: An early childhood preservice teacher study.
Akerson V., AVŞAR ERÜMİT B., Elcan N.
European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Ways of talk in a biology classroom: Examining spoken classroom discourse and questioning-based teacher-student exchanges in evolution and human genetics units
AVŞAR ERÜMİT B., AKERSON V.
European Science Education Research Association (ESERA), 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Developing third graders’ conceptions of nature of science and scientific identities through a gravity unit.
Akerson V., Elcan N., AVŞAR ERÜMİT B.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), San Antonio, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017How Can We Help Students to Ask Investigable Questions?
AVŞAR ERÜMİT B.
Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 16 Şubat 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Do Teachers’ Interactions with Students Differ in Evolution Unit?
AVŞAR ERÜMİT B.
Women’s Research Poster Competition / Achievements of Women in STIM (Science, technology, Informatics, and Mathematics) Poster Competition, Bloomington, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Nisan 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015The effect of learner-directed scientific investigations on students’ questioning and their nature of science views.
AVŞAR ERÜMİT B.
International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Teaching Nature ofScience to Elementary Students by Using a Scientific Inquiry Method of Archeology.
Erumit S., AVŞAR ERÜMİT B.
Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015How to teach Nature of Science in a Mysterious Way.
Erumit S., AVŞAR ERÜMİT B.
Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Applying Inquiry to Science Lesson Design: An Inquiry Workshop
AVŞAR ERÜMİT B., Khadija F.
15th Annual ISNA- CISNA Education Forum,, Rosemont, Il, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Nisan 2014 - 17 Nisan 1017, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014The effect of learner-directed scientific investigations on students' questionings and their nature of science views.
AVŞAR ERÜMİT B., Fouad K., Akerson V.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Examining Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.
McCormack S., Hawkins S., Park Rogers M., Zoretic-Goodwin M., AVŞAR ERÜMİT B., Melki C., et al.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Pa, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014The effect of learner-directed scientific investigations on students' questionings and their nature of science views.
AVŞAR ERÜMİT B., Fouad K., Akerson V.
Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Identifying Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.
Park Rogers M., Hawkins S., McCormack S., Zoretic-Goodwin M., AVŞAR ERÜMİT B., Melki C., et al.
Association for Science Teacher Education (ASTE), San Antonio, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ocak 2014, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Is There an App for That? Scientific Inquiry Enhanced by Smartphones and Electronic Tablets.
AVŞAR ERÜMİT B., Harris T., Erumit S., Buck G., Fouad K., Mills M.
National Science Teacher Association (NSTA), STEM Forum & Expo, St. Louis, Missouri., Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mayıs 2013, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Is There an App for That? Scientific Inquiry Enhanced by Smartphones and Electronic Tablets.
AVŞAR ERÜMİT B., Buck G., Harris T., Erumit S., Fouad K., Mills M.
Hoosier Association of Science Teachers (HASTI), Indianapolis, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Şubat 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Examining Preservice Elementary Teachers’ Abilities to Attend to Students’ Scientific Thinking.
Park Rogers M., AVŞAR ERÜMİT B., Hawkins S., Lee M. Y., McCormack S., Melki C., et al.
Curriculum & Instruction Research and Creative Activity Symposium (CIRCAS), Bloomington, In, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Şubat 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Enhancing Preservice Teachers’ Understanding of the Nature of Science through Place-Based Socioscientific Issue Instruction: The Sea-Filled Airport Case
Avşar Erümit B., Yüksel T.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education: Place-Based Practices from Türkiye, B. Namdar ve E. Karahan, Editör, Springer Nature, Zug, ss.133-151, 2024
2023
2023Contemporary Efforts Involving Globalization and Science Teacher Education
Avşar Erümit B., Akerson V.
Internationalizing Rural Science Teacher Preparation: Action Research for Global Competency, Gayle A. Buck,Vesna Dimitrieska,Valarie L. Akerson, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.29-45, 2023
2023
2023STEM'in Doğası
Tanış Özçelik A., Avşar Erümit B.
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya,Bekir Yıldırım, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.135-166, 2023
2022
2022Teaching Science in Another Culture: Multicultural Influences on International Teaching Assistants in Science Programs
Avşar Erümit B., Akerson V., Buck G.
International Handbook of Research on Multicultural Science Education, Mary M. Atwater, Editör, Springer Nature, Georgia, ss.1-22, 2022
2022
2022Sosyobilimsel Konular ve Model Temelli Öğretim
Yüksel T., Avşar Erümit B.
Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Doç. Dr. Bahadır NAMDAR, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.119-139, 2022
2021
2021Çevrimiçi Araçlarla Uzaktan STEM Eğitimi
Yüksel T., Avşar Erümit B.
Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu, PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbiyik,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.283-312, 2021
2021
2021Bilimin Doğası
Avşar Erümit B., Bilican K.
İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, Kader Bilican Burcu Şenler, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-40, 2021
2021
2021Adaptation to online science teaching: Experiences of Turkish middle school science teachers.
Avşar Erümit B., Yüksel T., Tanış Özçelik A., Tekbıyık A.
Science Education during the COVID-19 Pandemic: Tales from the Front Lines, Valarie L. Akerson,Ingrid S. Carter, Editör, The International Society for Technology, Education and Science (ISTES), Colorado, ss.35-62, 2021
2019
2019Bilimin Doğası
Avşar Erümit B., Bilican K.
Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Temel Konular ve Güncel Yaklaşımlar, Dr. Şenil Ünlü Çetin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.177-191, 2019
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Uygulamaları ile Plastik Atıklara Yönelik Farkındalıklarının Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Avşar Erümit B. (Yürütücü), Yıldız S.
2024 - 2025
2024 - 2025Çayeli'De Bilim Demleniyor
TÜBİTAK Projesi
Avşar Erümit B., Özturna M.(Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025Afet Eğitiminde Yenilikçi Bir Yaklaşım: Disiplinlerarası Afet Eğitimi (DAFET)-III
TÜBİTAK Projesi
Avşar Erümit B., Kartal A.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Öğretmen Güçlendirme Aracı Olarak Eylem Araştırması-II
TÜBİTAK Projesi
Avşar Erümit B., Taneri P. O.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024
Sen Değiş, İklim Değişmesin!
TÜBİTAK Projesi
Avşar Erümit B., Yetgin H. N.(Yürütücü), Serbest K., DİNÇER B.
2023 - 2023
2023 - 2023Öğretmen Güçlendirme Aracı Olarak Eylem Araştırması
TÜBİTAK Projesi
Taneri P. O., Avşar Erümit B., OĞUZ NAMDAR A.
2022 - 2023
2022 - 2023
Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı TUBİTAK 4005-122B297-Afet Eğitiminde Yenilikçi Bir Yaklaşım: Disiplinlerarası Afet Eğitimi (DAFET)-II
TÜBİTAK Projesi
Birinci Konur K., Şeyihoğlu A.(Yürütücü), Tekbıyık A., Sezen Vekli G., Yüksel T., Avşar Erümit B.
2021 - 2023
2021 - 2023
Küresel düşün yerel hareket et: Okul dışı öğrenme ortamlarında rol oynama tekniği ile öğretmen adaylarının iklim değişikliğine yönelik sosyobilimsel sorumluluklarının ve bilimin doğası görüşlernin geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Avşar Erümit B. (Yürütücü), Namdar B., Oğuz Namdar A.
2021 - 2022
2021 - 2022
Hayatı Modelleyen Öğretmenler: Matematiksel Modelleme Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi
Baran Bulut D. (Yürütücü), Yüksel T., Avşar Erümit B., Aytar A., Camadan F., Turgut Y. E., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Beklentinin İhlali Teorisi Kullanılarak Klinik Danışmanlık Modeline Göre Yürütülen Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Başarısının Değerlendirilmesi İçin Yeni Bir Ölçek Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YÜKSEL T. (Yürütücü), AVŞAR ERÜMİT B., AYDIN B.
2021 - 2021
2021 - 2021
TÜBİTAK 4004-121B463 Hayatı Modelleyen Öğretmenler: Matematiksel Modelleme Eğitimi-II
TÜBİTAK Projesi
Baran Bulut D. (Yürütücü), Turgut Y. E., Şengil Akar Ş., Aygün B., Avşar Erümit B., Camadan F., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019İmam Hatip Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Süreci Öğreniyor
TÜBİTAK Projesi
Avşar Erümit B. (Yürütücü), Bilican K., Sevim S., Oğuz Namdar A., Kurt S., İslamoğlu H., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Doğu Karadeniz'de Sosyobilimsel Konuların Argümantasyonu
TÜBİTAK Projesi
Aytar A., Namdar B. (Yürütücü), Camadan F., Kaya Ö. S., Avşar Erümit B.
2016 - 2017
2016 - 2017P-16 Araştırma ve Çalışma Merkezi, Indiana University, Bloomington (Proje adı: LIFE)
Diğer Uluslararası Fon Programları
AVŞAR ERÜMİT B.
2016 - 2016
2016 - 2016Rize Bilimle Renkleniyor-3
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Birinci Konur K., Kurt S. (Yürütücü), Yıldırım N., Namdar B. (Yürütücü), Uzun N., Baş Ş., et al.
2013 - 2014
2013 - 2014Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğretiminde Ortak Çalışma= PIMSII Indiana Üniversitesi, P-16 Araştırma ve Çalışma Merkezi, Indiana Bloomington, A.B.D.
Diğer Uluslararası Fon Programları
AVŞAR ERÜMİT B.
Öğrenci Projeleri
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorÖğrencilerin Fen Derslerinde Dikkat Sürelerinin İncelenmesi; Dikkat Dağıtıcı Unsurlar Ve Dikkat Artırıcı Stratejiler
Ar-Ge Projesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2022 - 2023
2022 - 2023QR KOD TEKNOLOJİSİ İLE TASARLANMIŞ GÜNEŞ SİSTEMİ ve BİLİMİN DOĞASI ETKİNLİKLERİ
Ar-Ge Projesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorNational Association of Research in Science Teaching (NARST) Araştırma Komitesi, Research Committee
Üye
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorEuropean Conference on Research in Science Education (ESERA)
Üye
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorNational Association for Research in Science Teaching (NARST)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2025
Mart 2025INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2024
Ekim 2024SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2023
Kasım 2023SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023IJRES : INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATION AND SCIENCE
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022SCIENCE & EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Osmangazi Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021SCIENCE & EDUCATION
SCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021EGE EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021ERCIYES JOURNAL OF EDUCATION (EJE)
Diğer Dergiler
Ekim 2021
Ekim 2021EGE EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021SCIENCE & EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021SCIENCE & EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Baskent Universıty Journal of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2024
Nisan 2024TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2023
Mayıs 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2023
Şubat 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2022
Ağustos 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mart 2022
Mart 2022TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Eylül 2021
Eylül 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2021
Ağustos 2021TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2022
Temmuz 202210. Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Avşar Erümit B.
Rize, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019III. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Avşar Erümit B.
Rize, Türkiye
Ekim 2018
Ekim 2018Konferans Düzenleme Kurulu Üyesi, II. International Teacher Education and Accreditation Congress
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Avşar Erümit B.
Rize, Türkiye
Ödüller
Mart 2024
Mart 2024TÜBİTAK Yayın Teşvik
Tübitak
Aralık 2023
Aralık 2023TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK
Tübitak
Haziran 2022
Haziran 2022TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK
Tübitak
Ekim 2021
Ekim 2021TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK
Tübitak
Aralık 2020
Aralık 2020TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK
Tübitak
Şubat 2020
Şubat 2020YÖK Akademik Teşvik
Yök
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yurtdışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
TÜBİTAK
Ağustos 2019
Ağustos 2019Conference Scholarship
Esera
Mart 2017
Mart 2017NARST International Committee Konferans Katılım Bursu
NARST
Nisan 2016
Nisan 2016Curriculum and Instruction Konferans Katılım Bursu
Indiana University
Mayıs 2011
Mayıs 2011Certificate Of Appreciation
Turkish Educational Consulate
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
22 Haziran 2022 - 25 Haziran 2022
22 Haziran 2022 - 25 Haziran 2022IX. International Eurasian research Congress (EJER)
Oturum Başkanı
İzmir-Türkiye
01 Ağustos 2019 - 01 Ağustos 2019
01 Ağustos 2019 - 01 Ağustos 2019European Science Education Research Assaciation (ESERA)
Oturum Başkanı
Bologna-İtalya
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Oturum Başkanı
Texas-Amerika Birleşik Devletleri
Burslar
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora Destek Bursu
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2008 - 2017
2008 - 2017Yurtdışı Lisansüstü Öğrenim Bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 40
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Kasım-2024
Kasım 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Kasım-2024
Kasım 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022