Eğitim Bilgileri
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen-Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Kimyasal Denge Konusuyla İlgili Materyal Geliştirilmesi, Uygulanması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Kimya Eğitimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2017
2010 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2005 - 2009
2005 - 2009Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
FEN EĞİTİMİNDE ARGÜMANTASYONA DAYALI REHBER MATERYAL GELİŞTİRİLMESİ VE ÖĞRENCİLERİN ARGÜMAN SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım N. (Danışman)
F.TÜRK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarına öğretim sürecinde web 2.0 araçlarını kullandırmaya yönelik yapılan bir eğitimin değerlendirilmesi
Yıldırım N. (Danışman)
A.ERDOĞAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERDE İNCELENMESİ
Yıldırım N. (Danışman)
T.AYIK(Öğrenci)
2020
2020Doktora
FEN BİLİMLERİ 5. SINIF İNSAN VE ÇEVRE ÜNİTESİNİN OKUL DIŞI ÖĞRENMEORTAMINDA ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİ
Yıldırım N.
A.KÜÇÜK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Bilimsel Tartışma Odaklı Etkinliklerin Uygulanması: Maddenin değişimi Ünitesi
YILDIRIM N.
A.Nur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve mühendislik uygulamaları konu alanının derslerde uygulanmasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
YILDIRIM N.
B.BİBEROĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul 4. Sınıf ‘Kuvvet ve Hareket’’ Ünitesine Yönelik STEM’e Dayalı Materyal Geliştirilmesi
YILDIRIM N.
S.TURAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yaşamımızdaki Elektrikli Araçlar Ünitesine Yönelik Araştırma Sorgulama Yaklaşımına Uygun Rehber Materyal Geliştirilmesi
YILDIRIM N.
Ö.GÜNGÖR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
KİMYASAL DENGE VE MİKRO DÜNYASININ ÖĞRENİLMESİNE YÖNELİK ARGÜMANTASYONA DAYALI MATERYAL GELİŞTİRLMESİ
YILDIRIM N.
Ç.GÜNDÜZ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
TAHMİN GÖZLEM AÇIKLAMAYA DAYALI ETKİNLİKLERİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİMYA KAVRAMLARINI GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRMELERİNE VE DERSE KARŞI İLGİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
YILDIRIM N.
P.Maşeroğlu(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Examination of Special Field Competencies of Pre-Service Science Teacher in Online Courses.
Ayık T., Yıldırım N.
Turkish Journal of Teacher Education
, cilt.12, sa.2, ss.101-113, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Evaluation of the Training to Make Preservice Science Teachers Use Web 2.0 Tools during Teaching
Erdoğan A., Yıldırım N.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.18, sa.1, ss.77-97, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Development of Argumentation-Based Material for Learning the Chemical Equilibrium and Its Micro World
YILDIRIM N., ÇAKMAK Ç.
International Journal of Progressive Education , cilt.18, sa.6, ss.140-165, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Argumentation-Based Teaching in Science Education: Meta- Analysis
Yıldırım N.
Education Quarterly Reviews
, cilt.5, sa.2, ss.226-237, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Facilitating 7th Grade Students’ Food Literacy through Science Activities: A Qualitative Study
Kurt S., Yıldırım N., Aksu Sandıkçı B.
Journal of Science Learning
, cilt.5, sa.1, ss.55-68, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Reflections of Parents of Children Studying Human and Environment Unit in the Subject of Science in Out-of-School Learning Environments
Küçük A., Yıldırım N.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.88-102, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında İşlenen İnsan ve Çevre Ünitesinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi
Küçük A., Yıldırım N.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.205-264, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021A Qualitative Assessment on 'My School Rize Project'
Küçük A., Yıldırım N.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.16, sa.3, ss.89-113, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021KİMYANIN EĞLENCELİ DÜNYASININ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN KİMYAKAVRAMLARINI GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRMELERİNE VE ALANTERCİHLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım N., Küçük M., Birinci Konur K., Kurt S., Balaydın H. T., Maşeroğlu P.
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.39-58, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Development of Prediction, Observation and Explanation Activities Providing 8th Grade Students to Associate Chemistry Concepts with Daily Life*
Yıldırım N., Maşeroğlu P.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.32-56, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Development of Scientific Discussion-oriented Activities to Remove the Misconceptions: The Unit of 'Change of Matter'
Yıldırım N., Kurt S., Bülbül A.
Education Quarterly Reviews
, cilt.4, sa.1, ss.68-83, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Out-of-School Learning Activities on 5th Grade Students’ Science, Technology, Society and Environment Views
Küçük A., Yıldırım N.
Turkısh Journal of Teacher Education
, cilt.9, sa.1, ss.37-63, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
2017Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri ve Yansımaları
Birinci Konur K., Yıldırım N.
International Journal of Eurasia Social Sciences
, cilt.8, sa.8, ss.2043-2063, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017THE EFFECTS OF THE METHODS USED IN TEACHING THE CONCEPTS OF THE ”SUBSTANCE AND CHANGE” UNIT TO ACADEMIC SUCCESSFUL: A META ANALYSIS STUDY
Küçük A., Yıldırım N.
Route Educational and Social Science Journal
, cilt.4, sa.5, ss.251-268, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Pre-service science and primary school teachers' identification of scientific process skills
Birinci Konur K., Yıldırım N.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.4, ss.1273-1281, 2016 (Scopus)
2016
2016Opinions of Pre-service Classroom Teachers towards Laboratory Using inScience Instruction and Their Preferences towards Laboratory Approaches
Yıldırım N.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.208-222, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Predict Observe Explain Based Activities in the Association of Chemistry with the Daily Life and Student Views
Yıldırım N., Maşeroğlu P.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
, cilt.7, sa.1, ss.117-145, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgılarını Belirlemeye Yönelik Kavram Karikatürü Destekli İki Aşamalı Test Geliştirilmesi ve Uygulanması
Yıldırım N., Tepe M., Kuş S., Biberoğlu B.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.10, sa.2, ss.534-547, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015İlkokul 3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersine İlişkin Görüşleri
YILDIRIM N., Güngör AKGÜN Ö.
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.16, sa.2, ss.199-218, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretim programındaki değerlerin kazandırılma sürecine yönelik görüşleri
YILDIRIM N., TURAN S.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.11, sa.2, ss.420-437, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Teaching Chemical Equilibrium by Analogy-Based Worksheets
YILDIRIM N., KÜÇÜK M., AYAS A.
Turkish Journal of Teacher Education , cilt.3, sa.2, ss.1-14, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Effects of inquiry based learning approaches on scientific process skills and academic achievement of pre-service classroom teachers.
YILDIRIM N., KURT S., Güneş L.
International Journal of Academic Research , cilt.6, sa.6, ss.46-54, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma
YILDIRIM N., BİRİNCİ KONUR K.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.30, ss.305-323, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Developmental Research for Science Teachers Candidates’ Associating Chemistry Concepts with Everyday Life
Yıldırım N., Birinci Konur K.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, sa.30, ss.305-323, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Students’ views of the change about concentration and volume in the system at equilibrium.
YILDIRIM N., KÜÇÜK M., AYAS A.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.5, sa.2, ss.889-902, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
2011The Effect of the Worksheets On Students’ Achievement in Chemical Equilibrium, Journal of Turkish Science Education
YILDIRIM N., KURT S., AYAS A.
Journal of Turkish Science Education (TUSED) , cilt.8, sa.3, ss.44-58, 2011 (Scopus)
2010
2010ORTAÖĞRETİM 9. SINIF KİMYA DERSİ ÖĞRRTİM PROGRAMININ UYGULANMASI İLE İLGİLİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ VEÖNERİLERİ
KURT S., YILDIRIM N.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.29, sa.1, ss.91-104, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009To Develop The Skills of Being a Teacher As a Researcher; “FieldStudy” Course
Devecioğlu Kaymakçı Y., Akdeniz A. R., YILDIRIM N., Kurt İ.
Journal of Oafqaz University , cilt.26, sa.1, ss.198-215, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007Süreç Odaklı Değerlendirmede Kullanılabilecek Bir Analitik Rubriğin Geliştirilmesi: Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Örneği
Şenel T., Çepni S., YILDIRIM N., ER NAS S.
EDU 7 , cilt.2, sa.4, ss.35-61, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Çalışma Yapraklarının Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi: Asit Baz Örneği
ER NAS S., Çepni S., YILDIRIM N., Şenel T.
EDU 7 , cilt.2, sa.4, ss.29-53, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Öğrencilerin Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Örnek Bir Etkinlik Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
YILDIRIM N., ER NAS S., Şenel T., AYAS A.
EDU 7 , cilt.2, sa.4, ss.38-71, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
2005Effect of Work Sheets on Students Success Acids and Bases Sample
ÖZMEN H., YILDIRIM N.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.125-142, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
0Dengeye Etki Eden Faktörler Konusunun Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Öğrenci Başarısına Etkisi
YILDIRIM N., KURT S., AYAS A.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, ss.78, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Okulum Rize Projesi Üzerine Nitel Bir Değerlendirme”,
KÜÇÜK A., YILDIRIM N., TANER M. S.
Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (ICIL), Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, cilt.1, ss.5, (Özet Bildiri)
2019
2019Kimyanın Eğlenceli Dünyası
YILDIRIM N., KÜÇÜK M., BALAYDIN H. T., BİRİNCİ KONUR K., KURT S.
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, cilt.-, ss.10, (Özet Bildiri)
2019
2019Evaluation of a Summer Science School For 7th Grade Students’ Nature of Science Views
KÜÇÜK M., KÜÇÜK A., YILDIRIM N., TÜRKMEN L.
2nd International Conference on Education, Technology and Science, Kyrenia, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, cilt.1, ss.54, (Özet Bildiri)
2019
2019Fen bilimleri dersinde kullanılabilecek kavram yanılgılarını gidermeye yönelik etkinlikler 2
DOĞAN B., TUSKAN İ. B., KIRAÇ BAĞ L., KEÇELİ H., YILDIRIM N.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.14, (Özet Bildiri)
2019
2019Fen bilimleri dersinde kullanılabilecek kavram yanılgılarını gidermeye yönelik etkinlikler 1
ALPAY E., GENÇ O., ÇAKMAK N., YAZICI Ş. N., YILDIRIM N.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.13, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretim programındaki fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarıyla ilgili görüşleri.
Turan S., YILDIRIM N.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.12, (Özet Bildiri)
2019
2019Out-Of-School Science Learning Practices for Middle School Students in the Province of Rize
KÜÇÜK A., YILDIRIM N., ŞEN A. İ., SEVİM S., KÜÇÜK M.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018ARGÜMANTASYONA DAYALI GELİŞTİRİLEN REHBER MATERYALİN ÖĞRETMENADAYLARININ KİMYASAL DENGE KAVRAMLARININ MİKRO DÜNYASINI ANLAMAYAETKİSİNİN BELİRLENMESİ
YILDIRIM N., GÜNDÜZ Ç.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ARGÜMANTASYONA DAYALI GELİŞTİRİLEN REHBER MATERYALİN ÖĞRETMENADAYLARININ AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
YILDIRIM N., GÜNDÜZ Ç.
II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018CONCEPTS OF STUDENTS RELATED TO THE CONCEPTS OFEROSION AND LANDSLIDE A DEVELOPMENTAL STUDY
KÜÇÜK A., YILDIRIM N.
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.644-653, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ÜNİTESİNEYÖNELİK ARAŞTIRMA SORGULAMA YAKLAŞIMINA UYGUNREHBER MATERYAL GELİŞTİRİLMESİ
YILDIRIM N., Güngör AKGÜN Ö.
ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 9 Mayıs - 11 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMİN DOĞASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN KAVRAM HARİTALARIYLA BELİRLENMESİ
Göz H., KÜÇÜK M., YILDIRIM N.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilimsel Tartışma Odaklı Öğretim Yöntemine Dayalı Etkinlik Geliştirilmesi Buharlaşma ve Yoğuşma
BÜLBÜL A., YILDIRIM N.
VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Bilimsel Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretiminin Öğrencilerin Fen Konularını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Becerileri Üzerine Etkisi
AYDIN Y., YILDIRIM N.
VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri Ve Yansımaları
BİRİNCİ KONUR K., YILDIRIM N.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, cilt.1, ss.50-60, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenme Uygulama Örnekleri Ve Yansımaları
BİRİNCİ KONUR K., YILDIRIM N.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, cilt.1, ss.50-60, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Kimyasal Denge Kimyasal Denge Konusunda Mikro Dünyayı Anlamaya Yönelik Argümantasyona Dayalı Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Tanıtılması
Gündüz Ç., YILDIRIM N.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi., Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
2014Hücre kavramıyla ilgili öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik gelişimsel bir çalışma
KESİMAL A., DEMİR A., KÜÇÜK O., YILDIRIM N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014İlkokul Öğrencilerinin Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları: Kütle ve Ağırlık Örneği
Beyaz Ö., YILDIRIM N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresin, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.1, ss.1349-1370, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Hücre Kavramıyla İlgili Öğrencilerin Kavram Yanılgılarını Belirlemeye Yönelik Gelişimsel Bir Çalışma
Kesimal A., Demir A., Küçük O., YILDIRIM N.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.1, ss.1013-1018, (Özet Bildiri)
2007
2007Maddenin Gaz Hali konusunun öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi
BAK Z., YILDIRIM N., AYAS A.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2012
2012Sınıf Öğretmen Adaylarının Kimya Kavramlarını günlük Hayatlarıyla İlişkilendirebilmelerine Yönelik Becerilerinin Belirlenmesi
YILDIRIM N., Güneş L.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, cilt.1, sa.1, ss.52-53, (Özet Bildiri)
2012
2012Bilimsel sorgulamaya dayalı fen öğretimin bilimsel süreç becerilerini kazanmadaki etkisi
GÜNEŞ L., YILDIRIM N.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2010
2010Evaluating the effect of teaching chemical equilibrium based on analogy and laboratuary on students achievement.
YILDIRIM N., Şengün Türk Y., Ceng Z., AYAS A.
World Conference on Educational Sciences 2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.537-541, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Determining in-service training needs of chemistry teachers: A study on the 9th grade new chemistry program.
Ceng Z., Dönmez Usta N., YILDIRIM N., AYAS A.
World Conference on Educational Sciences 2010, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, ss.2858-2862, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Özel eğitim bölümü işitme engelliler öğretmenliği programındaki öğrencilerin öğretim teknolojilerine bakış açıları KTÜ örneği
ŞENGÜN Y., YILDIRIM N.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
2009Dengenin Dinamik Yapısı konusunun öğretiminde su deposu analojisinin etkisi
YILDIRIM N., CENG Z., AYAS A.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
2008İşbirlikçi öğrenme jigsaw yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisi
YILDIRIM N., AYAS A., AKSAY E. Ç., ERTEKİN M.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerinin matematik öğretiminde kullanılması hakkındaki düşünce ve deneyimleri
ŞENGÜN TÜRK Y., YILDIRIM N.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008The factors which ınfluencethe using of educational technology during teaching practice
DEVECİOĞLU KAYMAKCI Y., AKDENİZ A. R., YILDIRIM N., KURT İ.
XXIII. CESE Conference, 7 - 10 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008Using worksheets based on 4e teaching model during teaching
YILDIRIM N., DEVECİOĞLU KAYMAKCI Y., AYAS A.
9thEuropean Conference on Research in ChemicalEducation, 6 - 09 Temmuz 2008
2008
2008Teachers opinions about feasibility of chemistry experiments and theirviews on the virtual chemistry laboratory VCL
TATLI Z., YILDIRIM N., AYAS A.
9thEuropean Conference on Research in Chemical Education, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008Developing a two tier test related to chemical equilibrium
YILDIRIM N., DEVECİOĞLU KAYMAKCI Y., AYAS A.
9thEuropean Conference on Research in Chemical Education, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008An ımportant skill for physics and chemistry student teachers knowing and using ınstructional technology
DEVECİOĞLU KAYMAKCI Y., YILDIRIM N.
VIII International Educational Technology Conference, 6 - 09 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
2007Kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarına yönelik gelişimsel bir çalışma
YILDIRIM N., BAK Z., AYAS A.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007
2007
2007Dengeye derişimin etkisi ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıları gidermeye yönelik çalışma yaprağı
YILDIRIM N., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., AYAS A.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Kimya öğretmenliği adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri
ER NAS S., YILDIRIM N., ŞENEL ÇORUHLU T.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Kimya öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanabilme durumlarının portfolyo ile değerlendirilmesi
YILDIRIM N., ER NAS S., AYAS A.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Kimya öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim yapma nedenleri ve beklentileri
ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., YILDIRIM N.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Kimya öğretmen adaylarının bilgisayar ve interneti öğretim amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi
KURT S., YILDIRIM N., AYAS A.
7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması Öğretim Teknolojileri
YILDIRIM N., ER NAS S., AYAS A.
7.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
2021Doğa Eğitimi
Küçük A., YILDIRIM N.
Etkinliklerle Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ahmet İlhan ŞEN, Editör, Pegem.net, Ankara, ss.1-36, 2021
2019
2019Doğa Eğitimi ve Doğa Okulları
KÜÇÜK A., YILDIRIM N.
Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Şen A.İ., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.246-272, 2019
2016
2016Meta Analiz
YILDIRIM N.
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde, Mustafa METİN, Editör, Pegem Akademi, ss.137-159, 2016
2015
2015Kimya Öğretiminde Proje Tabanlı Öğretim Uygulamaları
YILDIRIM N., BİRİNCİ KONUR K., KURT S.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Prof.Dr.Alipaşa AYAS, Prof.Dr.Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.141-170, 2015
2015
2015Yapılandırmacı Kimya Öğretimi ve 4E Uygulamaları
YILDIRIM N., BİRİNCİ KONUR K., KURT S.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Prof.Dr.Alipaşa AYAS, Prof.Dr.Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.279-300, 2015
2012
2012Test Geliştirme
YILDIRIM N.
Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Küçük, M., Geçit, Y., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.87-103, 2012
2011
2011Materyal Seçimi ve Materyal Tasarımı
YILDIRIM N.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Küçük, M., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.23-41, 2011
Desteklenen Projeler
2019 - 2021
2019 - 2021Fen Bilimleri 5 Sınıf İnsan Ve Çevre Ünitesinin Okul Dışı Öğrenme Ortamında Öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YILDIRIM N. (Yürütücü), Küçük A.
2019 - 2019
2019 - 2019
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencileri Tübitak 2209 Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Hazırlıyor
TÜBİTAK Projesi
Yıldırım N.
2015 - 2019
2015 - 2019Kimyanın Eğlenceli Dünyası
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YILDIRIM N. (Yürütücü), MAŞEROĞLU P., KÜÇÜK M., BALAYDIN H. T., BİRİNCİ KONUR K., KURT S.
2015 - 2019
2015 - 2019Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Teknolojileri Kullanma Alışkanlıkları Ve Akademik Başarıya Etkileri: Çayeli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KURT S. (Yürütücü), YILDIRIM N., URSAVAŞ Ö. F.
2018 - 2018
2018 - 2018
Fen Bilgisi Ögretmenligi Programı Lisans Ögrencileri Tübitak 2209-A Üniversite Ögrencileri Yurt Içi Arastırma Projeleri Hazırlıyor
TÜBİTAK Projesi
Yıldırım N.
2018 - 2018
2018 - 2018Hayatı Modelleyen Öğretmenler: Matematiksel Modelleme Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Baran Bulut D. (Yürütücü), Aytar A., Camadan F., Yıldırım N., Baytaşoğlu H., Aygün B., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018
Projectwet Etkinlikleri Ile Öğretmenlere Su Okuryazarlığı Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Camadan F., Ursavaş N. (Yürütücü), Dalgıç G., Aytar A., Yenice N., Yıldırım N., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Bilim Sanat Merkezindeki Ortaokul Öğrencileri Bilimin Doğasını Öğreniyor
TÜBİTAK Projesi
Yıldırım N. (Yürütücü), Camadan F., Ursavaş N., Namdar B., Türkmen L., Sevim S., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Yatılı Bölge Ortaokulu Ögrencileri Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Fen Öğreniyor
TÜBİTAK Projesi
Oğuz Namdar A., Camadan F., Yıldırım N., Namdar B., Küçük A.(Yürütücü), Taner M. S., et al.
2016 - 2017
2016 - 2017Tübitak 2209- A Üniversite Ögrencileri Yurt Içi Arastırma Projeleri Hazırlık Çalıstayı
TÜBİTAK Projesi
OĞUZ NAMDAR A., YILDIRIM N.
2013 - 2017
2013 - 2017Karikatürlerin Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasıyla İlgili Anlayışlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KÜÇÜK M. (Yürütücü), BAĞ H., DEMİREL İ. N., YILDIRIM N., ATASOY Ş.
2016 - 2016
2016 - 2016Rize Bilimle Renkleniyor-3
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Birinci Konur K., Kurt S. (Yürütücü), Yıldırım N., Namdar B. (Yürütücü), Uzun N., Baş Ş., et al.
2014 - 2016
2014 - 2016TAHMİN GÖZLEM AÇIKLAMAYA DAYALI ETKİNLİKLERİN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİMYA KAVRAMLARINI GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRMELERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YILDIRIM N. (Yürütücü), MAŞEROĞLU P.
2015 - 2015
2015 - 2015Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Bilimin Doğasını Öğreniyor-2
TÜBİTAK Projesi
Camadan F., Küçük M. (Yürütücü), Yıldırım N., Türkmen L., Aytar A., Bağ H., et al.
2014 - 2014
2014 - 2014Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencileri Bilimin Doğasını Öğreniyor
TÜBİTAK Projesi
Küçük M. (Yürütücü), Yıldırım N., Camadan F., Türkmen L., Aytar A., Bağ H.
2014 - 2014
2014 - 2014Gems Tabanlı Yenilikçi Öğretim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
BİRİNCİ KONUR K., YARAR KAPTAN S., YILDIRIM N.
2013 - 2013
2013 - 2013Bilimsel İnceleme Yaparak Bilimin Doğasını Öğreniyorum
TÜBİTAK Projesi
Küçük M. (Yürütücü), Yıldırım N., Camadan F., Tekbıyık A.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi
Katılımcı
Rize-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016