Eğitim Bilgileri
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
DİJİTAL ÖYKÜLERİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA SÜRECİNE ETKİSİ(The Effect of Digital Stories on the Sixth Grade Students’ Writing Process
Atatürk Üniversitesi, Türkçe Eğitimi, Türkçe Öğretmenliği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Öğretim Görevlisi Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yaratıcı Okuma
Yüksek Lisans Tezi
Yaratıcı Yazma Uygulamaları
Uzmanlık Alan Dersi-I
Nitel Araştırma Yöntemleri
Seminer
Uzmanlık Alan Dersi-II
Çağdaş Okuma Yöntem Ve Teknikleri
Okuma Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar Ve Yaratıcı Okuma Etkinlikleri
Yazma Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Türkçe Öğretiminde Dijital Öykü Yaklaşımları
Lisans
Eleştirel Okuma
Yazma Eğitimi
Anlatma Teknikleri II : Yazma Eğitimi
Okuma Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması 1
Yaratıcı Yazma
Türk Halk Edebiyatı 2
Türk Halk Edebiyatı 1
Çocuk Edebiyatı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Türkçe I:Yazılı Anlatım
Yazılı Anlatım-II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Eğitimde Drama
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
MEVLÂNA İDRİS ZENGİN'İN ESERLERİNİN ÇATIŞMA TÜRLERİ VE KARAKTER GELİŞTİRME YOLLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Baki Y. (Danışman)
Ş.GÜNCE(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
KARAKTER EĞİTİMİNE KATKISI AÇISINDAN FERİDUN ORAL'IN ÇOCUK KİTAPLARINDA EĞİTSEL İLETİLER
Baki Y. (Danışman)
E.SUDANÇIKMAZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ
Baki Y. (Danışman)
N.Yıldırım(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Okuma Çemberleri ile Masal Okuyoruz
Kurumsal Temsil, RTEÜ Eğitim Fakültesi, Türkiye, Rize, 2025 - 2025
Türk Bilim İnsanlarını Tanıyorum
Kurumsal Tanıtım, RTEÜ Eğitim Fakültesi, Türkiye, Rize, 2025 - 2025
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YÖNELİK YARATICI OKUMA ATÖLYESİ
Kurumsal Temsil, RTEÜ Eğitim Fakültesi, Türkiye, Rize, 2025 - 2025
Karatma Şiir Atölyesi
Kurumsal Temsil, RTEÜ Eğitim Fakültesi, Türkiye, Rize, 2025 - 2025
Şiir Saldım Gökyüzüne: Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Şiir-Uçurtma Etkinliği
Kurumsal Tanıtım, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye, Rize, 2024 - 2024
Benim Adım Mülteci Değil-Kitap Analizi
Kurumsal Temsil, RTEÜ , Türkiye, Rize, 2024 - 2024
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025The Effect of the Reading Circle Method on Curiosity and Exploration, Creative Reading and Visual Literacy
Baki Y.
Journal of Intelligence
, cilt.13, sa.7, ss.1-36, 2025 (SSCI)
2025
2025The Impact of Critical Listening and Critical Reading on Critical Thinking
Baki Y.
BEHAVIORAL SCIENCES
, cilt.15, sa.1, ss.1-29, 2025 (SSCI)
2024
2024The Impact of Close Reading Strategies on Individual Innovativeness and Life Skills: Preservice Teachers
Baki Y.
Behavioral Sciences
, cilt.14, sa.9, 2024 (SSCI)
2017
2017The Effect of Anxiety and Attitudes of Secondary School Students towards Reading on their Reading Habits: A Structural Equation Modeling
Baki Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.191, ss.371-395, 2017 (SSCI)
2015
2015A Research on Speech Anxiety of Prospective Turkish Teachers.
Baki Y., Karakus N.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.21, ss.271-276, 2015 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025The Effect of Metacognitive Awareness of Reading Strategies and Reading Comprehension Self-Efficacy Perception on Reading Motivati
Baki Y.
Participatory Educational Research
, cilt.12, sa.1, ss.43-68, 2025 (ESCI)
2024
2024Yeşil Gözlü Kardan Adam Adlı Çocuk Kitabının Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi
Yıldız R. Ö., Baki Y.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.43, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOK KATMANLI OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.13, sa.1, ss.213-238, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Scamper Tekniğinin Yazma Becerilerinin Gelişimine Etkisi
Baki Y.
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online)
, cilt.14, ss.1251, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Predictive Power of Visual Literacy Competence for Digital Literacy
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.14, sa.6, ss.126-150, 2023 (Scopus)
2023
2023SCAMPER Tekniğinin Yaratıcı Yazma ve Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Gelişimine Etkisi
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.911-935, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Okuma çemberi yönteminin okuma kültürüne etkisi
Baki Y.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.Ö13, ss.127-156, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Okur-Tepki Teorisi: Gökte Biri Var Örneği
Baki Y.
Academic Social Studies
, cilt.7, sa.25, ss.37-58, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.11, sa.3, ss.100-125, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022The Use of Analogies in the Children's Work Entitled Hayâl Dükkânı
Baki Y.
Journal of Children’s Literature and Language Education
, cilt.5, sa.2, ss.128-153, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022OKUMA ÇEMBERİ YÖNTEMİNİN ELEŞTİREL OKUMA ÖZYETERLİLİK ALGISI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME TUTUMUNA ETKİSİ
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.277-301, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Türkçe Dersi İlkokul 4. Sınıf Kitabındaki Metin Altı Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
Balcı A., Baki Y.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.0, ss.32-57, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022İlkokul Öğrencilerinin Aşamalı Yazma Gelişim Düzeyleri
Kara E. N., Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.10, sa.1, ss.162-183, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Web 2.0 Araçlarının Dijital Okuryazarlık Becerilerinin ve Web Pedagojik İçerik Bilgisinin Gelişimine Etkisi
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.671-695, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ YETERLİLİKALGILAR
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.11, sa.4, ss.1717-1742, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Metni Anlamlandırma Sürecinin Unsurları: Ana Fikir, Yardımcı Fikir, Konu
Baki Y.
Asya Studies-Academic Social Studies
, cilt.6, sa.21, ss.11-34, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Alev Saçlı Çocuk Adlı Yapıtın Fantastik Unsurlar Açısından İncelenmesi
Baki Y.
Journal of Child, Literature and Language Education – JCLLE
, cilt.4, sa.2, ss.220-240, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyılda sahip olması gereken yeterlilikler
Baki Y.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.23, ss.660-684, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi
Baki Y., Gökçe B.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.353-375, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Üstbiliş Stratejilerine İlişkin Bir Değerlendirme: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
Baki Y.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.47, ss.2657-2683, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Critical Reading Skills on The Evaluation Skills of Creative Reading Process.
Baki Y.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.88, ss.199-224, 2020 (ESCI)
2020
2020The Effect of 8th Graders’ Reading Motivation on Their Motivation to Write.
BAKİ Y.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.12, sa.2, ss.302-323, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Critical Reading Skills on the Evaluation Skills of the Creative Reading Process
Baki Y.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.88, ss.199-224, 2020 (ESCI)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Dijital Öykülerin Etkisi
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.7, ss.964-995, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Yaratıcı Düşünme Eğilimlerinin Yansıtıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisi
Baki Y.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.5, ss.2147-2176, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanındaki Araştırma Eğilimleri
Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.7, sa.3, ss.22-41, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Üst Bilişsel OkumaStratejilerinin Okuma Motivasyonu Üzerindeki EtkisindeSınıf Düzeyinin ve Cinsiyetin Rolü
Baki Y.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.50, ss.15-42, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkçe Dersi 8. Sınıf Kitabındaki Metinlerin Okunabilirliği
Baki Y.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.30-46, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Ortaokul Türkçe Ders KitaplarındakiMetinlerin Değer AktarımıAçısından İncelenmesi
Baki Y.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.17, sa.37, ss.109-146, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Role of Grade and Gender on the Effect of Reading Anxieties of 6th, 7th and 8th Grade Students regarding their Attitudes towards Turkish Course
Baki Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.1, ss.218-241, 2019 (ESCI)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz Yeterlikleri Ve İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baki Y.
TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.19, ss.213-233, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öyküleme Sürecine İlişkin Görüşleri ve Algıları
Demirer V., Baki Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.718-747, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Effect of Reading Motivations of 6th, 7th and 8th Grade Students on Reading Attitudes: A Structural Equation Modeling
Baki Y.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.10, sa.1, ss.17-38, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumlarının Türkçe dersine ilişkin tutum üzerindekietkisinde cinsiyetin rolü: Bir yapısal eşitlik modellemesi
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.238-259, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumlarının Türkçe Dersine İlişkin Tutum Üzerindeki Etkisinde Cinsiyetin Rolü: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.238-259, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Dijital Öykülerin 6. Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya YönelikTutumlarına Etkisi
Baki Y., Feyzioğlu N.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, sa.40, ss.31-58, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.16, sa.63, ss.1166-1186, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Pedagojik Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baki Y., Türk A.
Turkish Studies -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.12, sa.11, ss.37-58, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effect on the Effective Speaking Particulars of Turkish Language Teacher Candidates 'Speech: A Structural Equality Modelling
BAKİ Y., Kahveci G.
Turkish Studies -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic- , cilt.12, ss.47-70, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effects of Digital Stories on The Writing Skills of 6th Grade Students
Baki Y., Feyzioğlu N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.3, ss.686-704, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Kaygılarının Etkili Konuşma Becerileri Üzerindeki Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Baki Y., Kahveci G.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.12, sa.4, ss.47-70, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öğretmen Adaylarının Yazmaya İlişkin Algıları ve Yazma Sürecinde Karşılaştıkları Güçlükler: RTEÜ Örneği
Baki Y., Karakuş N.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.18, sa.1, ss.573-593, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Nasreddin Hoca’ya İlişkin Algıları
Baki Y.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.114-134, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Keloğlan çizgi filminin kalıplaşmış dil birimleri yönünden değerlendirilmesi
Karakuş N., Baki Y.
International Journal of Languages’ Education and Teaching-IJLET
, cilt.1, ss.2038-4999, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Recep Tayyip Erdoğan University Education Faculty Students' Writing Concerns
Baki Y., Aktaş E.
Turkish Journal of Teacher Education
, cilt.3, ss.38-52, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabındaki Etkinliklerin Çoklu Zekâ Kuramı ile Örtüşme Düzeyi
Kırbaşoğlu Kılıç L., Baki Y., Bayram B.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.72-89, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Karakuş N., BAKİ Y.
International Journal of Language Academy , cilt.2, sa.3, ss.74-87, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabının Çoklu Zekâ Kuramı Açısından Değerlendirilmesi
Bayram B., BAKİ Y.
Journal of Language and Literature Education , cilt.9, ss.133-147, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bitişik Eğik Yazı Kullanımına İlişkin Görüşleri
Aktaş E., Baki Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, cilt.2, sa.1, ss.45-69, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Fıkra Türünün Eğitimdeki yeri ve Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılabilirliği
BAKİ Y., Karakuş N.
Journal Of History School , sa.17, ss.785-812, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yazma Kaygıları
Baki Y., Aktaş E.
Turkish Journal of Teacher Education
, cilt.3, sa.1, ss.39-52, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde Yer Alan Fıkraların Türkçe Eğitiminde Kullanılması
Baki Y.
Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi
, cilt.102, sa.203, ss.327-356, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013KÖROĞLU DESTANI’NIN TÜRKMENİSTAN VE ELAZİZ VARYANTIÜZERİNE BİR KURAM DENEMESİ
Baki Y.
Tarihin Peşinde Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, ss.327-356, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Ortaokul 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinin Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Açısından İncelenmesi
Aktaş E., Baki Y.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.6, sa.6, ss.1-25, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde Yer Alan Menkıbeler
Baki Y.
Dede Korkut Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.37-57, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
2025Perceptions of Prospective Teachers Towards Critical Reading
Baki Y., Usta A.
AVRASYA 13th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Toskent, Özbekistan, 27 - 28 Haziran 2025, ss.571-575, (Özet Bildiri)
2025
2025Küçükken Dinlemediğim Masallar Adlı Çocuk Kitabı Üzerine Bir İnceleme
Usta A., Baki Y.
AVRASYA 13th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Toskent, Özbekistan, 27 - 28 Haziran 2025, ss.678-682, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024MASALLARIN ÇOCUK DUYARLIĞINA KATKISI: EŞEK NASIL KRAL OLDU ÖRNEĞİ
Baki Y., Sargın H.
SELÇUK 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2024, ss.550-565, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024MAVİ ÇOCUK ADLI ÇOCUK KİTABININ AKTARDIĞI DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Sargın H., Baki Y.
SELÇUK 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Mevlana İdris Zengin’in ‘’Korku Dükkanı’’ Adlı Eserinin Duyarlık Eğitimi Açısından İncelenmesi
Yıldırım N., Baki Y.
KARADENIZ 17th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES NOVEMBER 8 - 10, 2024, Rize, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2024, ss.13, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Çocuk Yazınında Karakter Türleri ve Karakter Geliştirme Yolları: Zaman Zaman İçinde Anadolu Masalları Örneği
Baki Y., Yıldırım N.
KARADENIZ 17th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES NOVEMBER 8 - 10, 2024, Rize, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2024, ss.12, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Çocuk Yazınında Çatışma Türleri ve Çatışma Çözme Yöntemleri: Mavi Rüyalar Gören Çocuk
Baki Y., Durmuş M.
BALKAN 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES NOVEMBER 1 - 3, 2024, Skopje, Makedonya, 1 - 03 Kasım 2024, ss.15, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Çocuk Yazınında Eleştirel Düşünme Becerileri Ve Yeterlikleri: Çantamdan Fil Çıktı Örneği
Durmuş M., Baki Y.
BALKAN 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES NOVEMBER 1 - 3, 2024, Skopje, Makedonya, 1 - 03 Kasım 2024, ss.14, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÜSTBİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİNİ KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Baki Y.
4TH INTERNATIONAL BLACK SEA MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 6 - 07 Haziran 2023, ss.1524-1535, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023NOHUT ADAM ADLI ÇOCUK KİTABININ EĞİTSEL İLETİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Baki Y.
4TH INTERNATIONAL BLACK SEA MODERN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Rize, Türkiye, 6 - 07 Haziran 2023, ss.1511-1523, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022MASALLARIN YARATICI YAZMA BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARI ÖRNEĞİ
BAKİ Y.
13th International Congress on Social Sciences-Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.448-456, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022Samanadam Adlı Eserin Eğitsel İletiler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
13th International Congress on Social Sciences-Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.469-477, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022MEVLÂNA İDRİS’İN VEJETERYAN ASLAN ADLI ESERİNİN ÇOCUĞA GÖRELİK, EĞİTSEL İLETİLER VE YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Baki Y.
11TH INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 Ekim 2022, ss.548-549, (Özet Bildiri)
2021
2021İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AŞAMALI YAZMA GELİŞİM DÜZEYLERİ
Kara E. N., Baki Y.
XIII. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, 14 - 16 Ekim 2021, Rize, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2021, ss.56, (Özet Bildiri)
2020
2020Alev Saçlı Çocuk Adlı Yapıtın Fantastik Unsurlar Açısındanİncelenmesi
BAKİ Y.
Worl Children Conference, 23 - 25 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020Türkçe Öğretmenlerinin Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Bir Değerlendirme
BAKİ Y.
XII. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, 21 - 23 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019Türkçe Dersi Ortaokul Kitaplarındaki Zekâ Oyunlarına İlişkinBir Değerlendirme
BAKİ Y.
Karadeniz II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Rize, Türkiye, 22 - 25 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmenlerinin Yazma Eğitiminde Yaşanılan Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
BAKİ Y.
XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü Düzeylerinin İncelenmesi
Baki Y., Gökçe B.
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultay /İzmir, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, cilt.1, sa.1, ss.115, (Özet Bildiri)
2019
2019Dede Korkut Hikâyelerinin Değer Aktarımı Açısındanİncelenmesi
BAKİ Y.
Karadeniz II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Rize, Türkiye, 23 - 25 Ağustos 2019, ss.23, (Özet Bildiri)
2019
2019Dede Korkut Hikayelerinin Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
Karadeniz II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Rize, Türkiye, 23 - 25 Ağustos 2019, ss.180, (Özet Bildiri)
2019
2019Türkçe Dersi Ortaokul Kitaplarındaki Zeka Oyunlarına İlişkin Bir Değerlendirme
BAKİ Y.
Karadeniz II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Rize, Türkiye, 23 - 25 Ağustos 2019, ss.170, (Özet Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
BAKİ Y.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.344, (Özet Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algılarına İlişkin Bi Değerlendirme
BAKİ Y.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.272, (Özet Bildiri)
2019
20195.Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Yönelik Tutumlarına İlişkin Bir Değerlendirme
Kartoğlu İ., BAKİ Y.
ZEUGMA II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 18 - 20 Ocak 2019, ss.245, (Özet Bildiri)
2019
20195.Sınıf Öğrencilerinin Yazma Eğilimlerine İlişkin Bir Değerlendirme
Kartoğlu İ., BAKİ Y.
ZEUGMA II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 18 - 20 Ocak 2019, ss.213, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Üstbiliş Stratejilerine İlişkin Bir Değerlendirme: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
BAKİ Y.
II. International Teacher Education And Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.58, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmenlerinin 21. Yüzyılda Sahip Olması Gereken Yeterlilikler
BAKİ Y.
II. International Teacher Education And Accreditation Congress, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.109, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öyküleyici Metinlerinin Yapı Yönünden İncelenmesi
BAKİ Y., GÖKÇE B.
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretim Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.223, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Dijital Öykülerin Etkisi
BAKİ Y.
I. Uluslararası Dil Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.474, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Düzeylerinin Belirlenmesine İlişkin Bir Değerlendirme: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
BAKİ Y.
I. Uluslararası Dil Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.471, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkçe Dersi 8. Sınıf Kitabındaki Metinlerinin Okunabilirliği
BAKİ Y.
International Symposıum on Textbooks (DEKUS 2018), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.130, (Özet Bildiri)
2018
2018Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
International Symposıum on Textbooks (DEKUS 2018), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.131, (Özet Bildiri)
2017
2017Yabancılara Türkçe Öğretiminde Araştırma Eğilimleri
BAKİ Y.
1. Uluslararsı Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.14, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öyküleme Sürecine İlişkin Görüşleri ve Algıları
Demirer V., BAKİ Y.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2017, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
BAKİ Y.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2017, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin İnelenmesi
BAKİ Y.
I. Uluslarası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.110, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz yeterlilikleri ve İletişim Bcerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching -ISLET 2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.136, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital öykülerin Konuşma Becerileri Üzerindeki Etkilerine İlişkin Görüşleri
BAKİ Y.
3rd International Symposium onLanguage Education and Teaching -ISLET 2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.242-243, (Özet Bildiri)
2017
2017Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanındaki Araştırma Eğilimleri
BAKİ Y.
I. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.14, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin İncelemesi
BAKİ Y.
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.110, (Özet Bildiri)
2017
2017Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Dijital Öykülerin Konuşma Becerilerinin Gelişimi Üzerindeki Etkilerine İlişkin Görüşleri
BAKİ Y.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.282, (Özet Bildiri)
2017
20176, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.374, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz Yeterlikleri ve İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu-ISLET, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.131, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öykülerin Konuşma Becerilerinin Gelişimi Üzerindeki Etkilerine İlişkin Görüşleri
BAKİ Y.
ISLET 2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.242, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Eğitsel Oyunların Kullanımına ve İşlevlerine İlişkin Görüşleri
BAKİ Y.
3. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Günümüz Çocuk Oyunlarının Türkçe Dersindeki Eğitsel Oyunlar Üzerindeki Etkisi
BAKİ Y.
3. Uluslararası Gençlik ve Çocuk Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2016, ss.287, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Kaygılarının Etkili Konuşma Becerileri Üzerindeki Etkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
BAKİ Y., Kahveci G.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmaları Kongresi-ULEAD 2016, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.225-226, (Özet Bildiri)
2016
2016Türkçe Öğretmeni Adaylarının Nasreddin Hoca’ya İlişkin Algıları
BAKİ Y.
Uluslararası Nasreddin Hoca Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 30 Eylül - 02 Kasım 2016, ss.12, (Özet Bildiri)
2016
2016Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Pedagojik Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y., Türk A.
10. International Computer &Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.426, (Özet Bildiri)
2016
20166., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu-USOS, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.442, (Özet Bildiri)
2016
20166., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAKİ Y.
1.Uluslararası Balkan Çoccuk ve Gençlik Edebiyatı Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2016, ss.210, (Özet Bildiri)
2015
2015Tematik Çocuk Kanallarında Yayınlanan Çizgi Filmlere İlişkin Bir Değerlendirme
BAKİ Y.
2. Uluslararası Gençlik ve Çocuk Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2015, cilt.2, sa.1, ss.373-387, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi.
KARAKUŞ N., BAKİ Y., ÖZÇETİN K.
8. Uluslararsı Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.155, (Özet Bildiri)
2015
2015Keloğlan çizgi filminin kalıplaşmış dil birimleri yönünden değerlendirilmesi
Karakuş N., BAKİ Y.
I. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.143, (Özet Bildiri)
2014
2014Öğretmen Adaylarının Yazma ile ilgili Algılarının ve Karşılaştıkları Güçlüklerin İncelenmesi
BAKİ Y., KARAKUS N.
VII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, ss.54, (Özet Bildiri)
2014
2014Vromiz Çizgi Filminin Dil Edinimi Açısından Değerlendirilmesi
Karakuş N., BAKİ Y.
VII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, ss.175-182, (Özet Bildiri)
2013
2013Namık Kemal’in Tiyatro Oyunlarının Türkçe Öğretiminde Kullanılabilirliği
AKTAŞ E., BAKİ Y.
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2013, ss.2174-2188, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Türkçe Ders Kitaplarında Halk Edebiyatı Metin Türlerinin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
BAKİ Y., AKTAŞ E.
V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2013, ss.2215-2229, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013İlkokul 3. Sınıf Türkçe ders kitabındaki kazanımların çoklu zeka kuramı açısından değerlendirilmesi
BAKİ Y.
IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Temmuz 2013, ss.32, (Özet Bildiri)
2013
2013Ortaokul Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı ile Türkçe Dersi Öğretim Programının Örtüşme Düzeyleri
Aktaş E., BAKİ Y.
II. Uluslararası Dil ve İletişim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 21 - 24 Haziran 2013, ss.777-796, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Halk Edebiyatı Metinlerinin Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılması Üzerine Bir İnceleme
BAKİ Y., Aktaş E.
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.2215-2229, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Türkçe öğretmeni adaylarının sosyal ağları kullanım amaçları
Tatlı Z., BAKİ Y.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2013, ss.434-443, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Fatih Projesi için Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Tatlı Z., BAKİ Y.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2013, ss.444-451, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Laswell’in iletişim Kuramı’na Göre Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde Yer Alan Hasan-I Harakânî Menkıbelerinin Okunması
FEYZİOĞLU N., BAKİ Y.
I. Uluslararası Harakânî Sempozyumu, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Laswell’in İletişim Kuramına Göre Mevlânâ’nın Mesnevî’sinde Yer Alan Hasan-I Harakânî Menkıbelerinin Okunması
Feyzioğlu N., BAKİ Y.
I. Uluslararası Harakânî Sempozyumu, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2012, ss.170-180, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Fıkra Türünün Eğitimdeki Yeri ve Türkçe Ders Kitaplarındaki Kullanılabilirliği
BAKİ Y., Karakuş N.
IV. International Congress of Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 Mayıs - 07 Nisan 2012, ss.2345, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
2021Süreç Temelli Yazma Modelleri
Baki Y.
Yazma Eğitimi, Mehmet Nuri KARDAŞ, Editör, Pegem A, Ankara, ss.215-250, 2021
2020
2020Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi
Baki Y.
Metin Türlerine Göre Okuma Eğitimi, Mustafa KAYA,Mehmet Nuri KARDAŞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.189-242, 2020
2020
2020Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öyküleyici MetinlerininYapı Yönünden İncelenmesi
Baki Y., Gökçe B.
Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar - 11, Gülsün Leylâ Uzu,B. Ümit Bozkurt,Elif Arıca Akkök,Özlem Dağ Tarcan, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.201-217, 2020
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
Baki Y.
Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar_10, Nadir Engin Uzun, B. Ümit Bozkurt, Editör, Okan Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.267-300, 2018
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlıklarına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Örneği
BAKİ Y.
Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar_10, Nadir Engin Uzun, B. Ümit Bozkurt, Editör, Okan Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.267-300, 2018
2015
2015Vromiz çizgi filminin dil edinimi açısından değerlendirilmesi
Karakuş N., Bakı Y.
Türkçenin Eğitimine-Öğretimine Yönelik Çalışmalar, Coşkun, Mustafa Volkan; Açık Önkaş, Nilgün; Eğilmez İpek, Nigar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.175-182, 2015
2015
2015Vromiz Çizgi Filminin Dil Edinimi Açısından Değerlendirilmesi
KARAKUŞ N., BAKİ Y.
Türkçenin Eğitimine Öğretimine Yönelik Çalışmalar, Coşkun, Mustafa Volkan Açık Önkaş, Nilgün Eğilmez İpek, Nigar vd., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.175-182, 2015
2014
2014İlkokul 3. Sınıf Türkçe ders kitabındaki kazanımların çoklu zeka kuramı açısından değerlendirilmesi
Baki Y.
Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Kamil İşeri, Gökhan Çetinkaya..., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.35-46, 2014
2012
2012Türkçe Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Baki Y., Karakuş N.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2012
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorOkuma Çemberi Yönteminin Okuma Tutum ve Okuma Alışkanlığına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAKİ Y. (Yürütücü), KAHVECİ G.
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorYaratıcı Okuma Becerilerin ve Eleştirel Okuma Öz Yeterlilik Algısının Akademik Başarıya Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAKİ Y. (Yürütücü), Şalcıoğlu E.
2025 - 2026
2025 - 2026
Eleştirel Okuma ve Eleştirel Düşünmenin Akademik Başarı Üzerine Etkisi
TÜBİTAK Projesi
Mutlu A.(Yürütücü), Baki Y.
2025 - 2026
2025 - 2026
AKRAN ZORBALIĞINA YÖNELİK ÇOCUK KİTAPLARININ ÇATIŞMA TÜRLERİ VE ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
TÜBİTAK Projesi
Yılmaz T.(Yürütücü), Baki Y.
2025 - 2025
2025 - 2025
Okuma Çemberleri ile Masal Okuyoruz
Sosyal Destek Programı (SODES) Projeleri
Baki Y. (Yürütücü), Yıldız R. Ö.
2025 - 2025
2025 - 2025
Türk Bilim İnsanlarını Tanıyorum
Sosyal Destek Programı (SODES) Projeleri
Baki Y. (Yürütücü), Canbulat M., Altın F., Demirtaş E., Kılıç M., Kasapçı Z., et al.
2025 - 2025
2025 - 2025
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YÖNELİK YARATICI OKUMA ATÖLYESİ
Sosyal Destek Programı (SODES) Projeleri
Baki Y. (Yürütücü), Yıldız R. Ö.
2025 - 2025
2025 - 2025
KARARTMA ŞİİR ATÖLYESİ
Sosyal Destek Programı (SODES) Projeleri
Baki Y. (Yürütücü), Yıldız R. Ö.
2021 - 2022
2021 - 2022SCAMPER TEKNİĞİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI YAZMA BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
TÜBİTAK Projesi
Baki Y., Gedik K.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022OKUMA ÇEMBERİ YÖNTEMİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA KÜLTÜRÜNE VE OKUMA ALIŞKANLIĞINA ETKİSİ
TÜBİTAK Projesi
Baki Y., Delibalta E.(Yürütücü), Işık D.(Yürütücü), Karslı S.(Yürütücü)
2015 - 2020
2015 - 2020Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Bilgilerinden Yansımalar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PIRASA N. (Yürütücü), BELDAĞ A., ÇINAR S., BAKİ Y.
2017 - 2017
2017 - 2017
Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerine Yönelik Dijital Öykü Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Baki Y. (Yürütücü), Reisoğlu İ., Furtun S.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - 2025
2025 - 2025
Türk Edebiyatı
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
Çocuk Vakfı-Çocuk Edebiyatı Okulu Danışma Kurulu
Danışma Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2025
Haziran 2025İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Educational Policy Analysis and Strategic Research - EPASR
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Türkiye Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018Ana Dili Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2018
Haziran 2018JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018Hitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018Ana Dili Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Ana Dili Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016JOURNAL OF EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK - 2209-A, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Tübitak-2209, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi- BAP
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2025
Mayıs 2025
Karartma Şiir Sergisi
Sanatsal Faaliyet Organizasyonu
Baki Y., Yıldız R. Ö.
Rize, Türkiye
Ekim 2016
Ekim 2016
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Baki Y.
Rize, Türkiye
Ödüller
Mayıs 2025
Mayıs 2025
Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Mart 2025
Mart 2025
Akademik Teşvik
Geliştirme Vakfı
Aralık 2024
Aralık 2024
Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Ocak 2019
Ocak 2019
Akademik Teşvik
Üniversite
Ocak 2018
Ocak 2018Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Ocak 2018
Ocak 2018
Akademik Teşvik Ödülü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Ocak 2017
Ocak 2017
Akademik Teşvik Ödülü
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Ocak 2015
Ocak 2015Tübitak Yayın Teşvik
Tübitak
Sanatsal Etkinlik
Mayıs 2018
Mayıs 2018
Ses Olayları Değirmeni- V. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım Yarışması ve Sergisi_ALEMTAYS V
Baki Y.
Mayıs 2018
Mayıs 2018
Bilmece Kutusu-Alan Eğitiminde Materyal Tasarım Yarışması ve Sergisi_ALEMTAYS V
Baki Y.
Mayıs 2018
Mayıs 2018
Eş Anlamlı Kelimeler Tombalası_Alan Eğitiminde Materyal Tasarım Yarışması ve Sergisi_ALEMTAYS V
Baki Y.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
13 Aralık 2024 - 15 Aralık 2024
13 Aralık 2024 - 15 Aralık 2024
SELÇUK 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES
Moderatör
Konya-Türkiye
08 Aralık 2024 - 10 Aralık 2024
08 Aralık 2024 - 10 Aralık 2024
KARADENIZ 17th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES
Moderatör
Rize-Türkiye
01 Kasım 2024 - 03 Kasım 2024
01 Kasım 2024 - 03 Kasım 2024
BALKAN 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES
Moderatör
Skopje-Makedonya
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 24
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora Yeterlik Sınavı - Akdeniz Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Doktora)
Doktora Tez Savunma Sınavı Jüri Üyeliği - Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020