Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
JİGSAW YÖNTEMİ’NİN LİSE 9. SINIF TARİH DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI ve TUTUMLARI ÜZERİNDE ETKİSİ
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi
2013
2013Yüksek Lisans
931 NUMARALI TRABZON AYNİYÂT DEFTERİ’NE GÖRE 1867-1872 ARASINDA TRABZON’DA İDARİ, SOSYAL VE EKONOMİK HAYAT
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilimler Eğitimi
Tarih Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2018
2010 - 2018Tarih Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı , Öğretmen, Tarih Öğretmeni
2007 - 2009
2007 - 2009Tarih Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Yeni iletişim Dershanesi/İstanbul, Yeni iletişim Dershanesi/İstanbul, Tarih Öğretmeni
2005 - 2007
2005 - 2007Tarih Öğretmeni
Bakanlık, Altın Anahtar Dershanesi/İstanbul, Altın Anahtar Dershanesi/İstanbul, Tarih Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersinde Kanıt Temelli Öğrenme
Seminer
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Etkileşim ve Tartışma Becerileri
Uzmanlık Alan Dersi-II
Uzmanlık Alan Dersi-I
Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Düşünme Becerileri ve Zaman Algısı
Sosyal Bilgiler Dersinde Kanıt Temelli Öğrenme
Seminer
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Etkileşim ve Tartışma Becerileri
Uzmanlık Alan Dersi-II
Uzmanlık Alan Dersi-I
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Etkileşim ve Tartışma Becerileri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması
Osmanlı Tarihi-2
Osmanlı Tarihi-1
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel Ve Sözlü Tarih
Sosyal Antropoloji Ve Medeniyet Tarihi
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması
Sosyal Bilgiler Öğretimi 2
Osmanlı Tarihi-2
Osmanlı Tarihi-1
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel Ve Sözlü Tarih
Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı I
Özel Öğretim Yöntemleri II
Sosyal Antropoloji Ve Medeniyet Tarihi
Yerel Tarih ve Kültürü
Çağdaş Dünya Tarihi
Türk Kültürü Tarihi
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi
Seyhan A. (Danışman)
A.FURKAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih kullanımına ilişkin öğretmen tutum ve görüşleri: Rize ili örneği
Seyhan A. (Danışman)
N.YENİAY(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel çevrenin derste kullanılmasına yönelik görüşleri ile tarihsel çevre bilgileri arasındaki ilişki: Trabzon örneği
Seyhan A. (Danışman)
E.ERDEN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
Seyhan A. (Danışman)
İ.AYYILDIZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Eğitim Yöneticileri ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Hakkındaki Görüşleri
Seyhan A. (Danışman)
M.KEMAL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve ortaokul öğrencilerinin bilimsellik değerine yönelik görüşleri
Seyhan A. (Danışman)
O.ERGİN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Ortaokul Öğrencilerinin Mekânsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde Okul Dışı Öğrenmenin Kullanılması
Seyhan A., Delibalta T. İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.60, ss.896-912, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Pandemi sürecinde Türkiye’de eğitim alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
Seyhan A., Çelik M.
International Journal of Social Sciences and Education Research
, cilt.9, sa.4, ss.341-354, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Türkiye’de Tarihsel Düşünme ve Tarihsel Düşünme Becerilerine İlişkin Yapılan Araştırmaların İncelenmesi
Seyhan A.
Journal of Innovative Research in Social Studies
, cilt.6, sa.2, ss.226-252, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Tarihsel Araştırma Becerisinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Yeri ve Kazandırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Seyhan A.
The Journal of International Education Science
, cilt.10, sa.37, ss.575-602, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrencilere Tarihsel Empati Becerisi Kazandırma Deneyimlerine İlişkin Bir Araştırma
Seyhan A.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.4, ss.1087-1104, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Öğretmenlerin Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi
Alyıldız Uğurlu A., Seyhan A.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.514-531, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021Examination of the structural effectiveness of the jigsaw method on students
Seyhan A.
African Educational Research Journal
, cilt.9, sa.4, ss.963-974, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen AdaylarınınArtırılmış Gerçeklik Uygulaması Geliştirme Deneyimleri veGörüşleri
Seyhan A., Küçük S.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.11, ss.56-63, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021ARŞİV BELGELERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİ
Seyhan A.
MILLI EGITIM
, cilt.50, sa.229, ss.655-680, 2021 (Scopus)
2021
2021Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri
Seyhan A.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.65-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Estetik Değerine İlişkin Metaforları
Seyhan A.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.18, sa.40, ss.115-147, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Bilgiler DersindeOkul Dışı Öğrenmenin Etkililiği
Seyhan A.
Turkish Journal of Educational Studies
, cilt.7, sa.3, ss.27-51, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Jigsaw Yönteminin 9. Sınıf Tarih Dersinde Öğrencilerin AkademikBaşarıları Üzerinde Etkisi
Seyhan A., Şimşek U.
JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES
, cilt.24, sa.3, ss.1121-1139, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE FİNANSAL OKURYAZARLIK BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Seyhan A.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.11, ss.88-113, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Out-of-school learning to achieve the spatial perception skills: A case study
Seyhan A.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.9, ss.618-638, 2019 (Scopus)
2019
2019The Effect of Jigsaw Method on Students’ Attitude Towards HistoryCourse and Students’ Views on the Method
Seyhan A., Şimşek U.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.20, sa.2, ss.631-672, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Conquest of Bosnia in the Light of Ottoman Chronicles
Seyhan A.
Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.7, ss.152-161, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017LİSE TARİH DERSİNDE MEZARLIKLARIN EĞİTİM ORTAMI OLARAK KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ve TUTUMUNA ETKİSİ
Seyhan A., Şimşek U.
Turkish History Education Journal
, cilt.6, sa.2, ss.343-362, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017GRUP ARAŞTIRMASI YÖNTEMİ’NİN ÖĞRENCİLERİN TARİHİ ÇEVRE BİLGİSİ VE KÜLTÜREL MİRASI KORUMA BİLİNCİ ÜZERİNDE ETKİSİ
Seyhan A.
International Journal Of Education Technology and Scientific Researches
, cilt.2, sa.3, ss.87-99, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TARİH KAVRAMLARINI ÖĞRENMEGÜÇLÜKLERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(OF İLÇESİ ÖRNEĞİ)
Seyhan A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.12, sa.18, ss.523544, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN PERFORMANS GÖREVLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Seyhan A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.16, sa.60, ss.60-75, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Algıları Üzerine Bir İnceleme
Seyhan A.
ERPA International Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2024, ss.77, (Özet Bildiri)
2024
2024Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde Analizi
Seyhan A.
ERPA International Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2024, ss.77, (Özet Bildiri)
2024
2024Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapay Zeka Kullanımı ve Uygulama Örnekleri
Seyhan A.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.436-437, (Özet Bildiri)
2024
202412. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Seyhan A.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 20 - 23 Mayıs 2024, ss.332-333, (Özet Bildiri)
2023
2023Tarihsel Araştırma Becerisinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Yeri ve Kazandırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Seyhan A.
ERPA İNTERNATİONAL , Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, ss.28, (Özet Bildiri)
2022
2022Türkiye’deki Göçmen Öğrenciler Açısından Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğretmen Görüşleri.
SEYHAN A.
Eğitim ve Göç Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 22 Aralık 2022, ss.71, (Özet Bildiri)
2022
2022Fırtına Vadisinin Öğrenme Ortamı Olarak Kullanılmasının Mekânı Algılama Becerisi Üzerinde Etkisi
SEYHAN A., DELİBALTA T. İ.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 09 Kasım 2022, ss.185-186, (Özet Bildiri)
2022
2022Sosyal Bilgiler ve İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Derslerinde Trabzon Atatürk Köşkü’nün Eğitim Mekanı Olarak Kullanılması
SEYHAN A., ERDEN E.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 9 Haziran - 11 Eylül 2022, ss.25-39, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Web2.0 Pixton Aracı İle Geliştirilen Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Yenilikçi Düşünme Eğilimlerine Etkisi
SEYHAN A., ÇAMOĞLU S.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 09 Haziran 2022, ss.187-189, (Özet Bildiri)
2021
2021Değişim ve sürekliliği algılama becerisinin öğretiminde okul dışı öğrenme alanlarının kullanılmasına yönelik örnek uygulama
SEYHAN A.
5 th INTERNATIONAL SYMPOSIUM of EDUCATION and VALUES (5. ULUSLARARASI EĞİTİM ve DEĞERLER SEMPOZYUMU), Antalya, Türkiye, 18 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEYHAN A.
ERPA2021 International Congresses on Education, Türkiye, 03 Mayıs 2021, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
2019Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilimsellik Değerine İlişkin Metaforları
SEYHAN A.
3. ULUSLAR ARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU-İSOEVA, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2019, ss.223-224, (Özet Bildiri)
2019
2019SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE FİNANSAL OKURYAZARLIKBECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
SEYHAN A.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 28 Nisan 2019
2019
2019SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ESTETİKDEĞERİNE İLİŞKİN METAFORLARI
SEYHAN A.
XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019
2019
2019SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ESTETİKDEĞERİNE İLİŞKİN METAFORLARI
SEYHAN A.
The Twelfth International Congress of Educational Research, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ESTETİKDEĞERİNE İLİŞKİN METAFORLARI
SEYHAN A.
The Twelfth International Congress of Educational Research, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Farkındalıklarının İncelenmesi
Aydın O., SEYHAN A., ALYILDIZ UĞURLU A.
The Twelfth International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.266, (Özet Bildiri)
2019
2019Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Farkındalıklarının İncelenmesi
Aydın O., Seyhan A., Alyıldız Uğurlu A.
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beşeri Bir Unsur Olarak Köprü ve Değirmen Üzerine Düşünceleri
TURAN İ., SEYHAN A.
II. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VEAKREDİTASYON KONGRESİ, Rize, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2018, ss.86-93, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Tarih Öğretmen Adayları Olası Benliklerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
SEYHAN A., TURAN İ., YILMAZER A.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEYHAN A.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ EĞİTİMİNDE TARİHSEL ALANLARIN KULLANIMI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
SEYHAN A.
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA), 17 - 20 Ekim 2018, ss.172-173, (Özet Bildiri)
2018
2018SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KULLANILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
SEYHAN A., KÜÇÜK S.
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA), 17 - 20 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ ADAYLARINA OKUL DIŞI EĞİTİM UYGULAMALARI” PROJESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SEYHAN A., GEÇİT Y., TURAN İ., MEYDAN A., ŞİMŞEK U.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ ADAYLARINA OKUL DIŞI EĞİTİM UYGULAMALARI” PROJESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SEYHAN A., GEÇİT Y., TURAN İ., ŞİMŞEK U., MEYDAN A.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.313-314, (Özet Bildiri)
2018
2018Tarih öğretiminde arşiv belgesi kullanımının öğrencilerinakademik başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisi
SEYHAN A.
International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.701-707, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Mesleki Gelişmeleri Takip Etme ve Uygulama Durumları
SEYHAN A., GEÇİT Y.
International Congresses on Education 2018, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.708-7014, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Dersinde İş Birliği Becerisinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
SEYHAN A., TURAN İ.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 27 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Tarih Öğretmen Adayları Olası Benliklerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
TURAN İ., SEYHAN A., YILMAZER A.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.108, (Özet Bildiri)
2018
2018Tarih Öğretmen Adayları Olası Benliklerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
TURAN İ., SEYHAN A., YILMAZER A.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.108, (Özet Bildiri)
2018
2018Tarih Öğretmen Adayları Olası Benliklerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
TURAN İ., SEYHAN A., YILMAZER A.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.108, (Özet Bildiri)
2018
2018Tarih Öğretmen Adayları Olası Benliklerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
TURAN İ., SEYHAN A., YILMAZER A.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.108, (Özet Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Dersinde İş Birliği Becerisinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
SEYHAN A., TURAN İ.
IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 27 - 30 Haziran 2018, ss.112, (Özet Bildiri)
2018
2018Duyarlılık ve Estetik Değerlerinin Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansıma Düzeylerinin Belirlenmesi
SEYHAN A., TURAN İ.
17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Sosyal Bilgiler Dersinde Kanıt Kullanma Zaman ve Kronolojiyi Algılama ve MekanıAlgılama Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
SEYHAN A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TARİHİ ÇEVRE BİLGİLERİ VE BİLİNÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SEYHAN A., YAHŞİ İ.
V.Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, cilt.1, ss.792-802, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Kanıt Temelli Öğrenme ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kanıt Temelli Öğretim Uygulamaları.
GEÇİT Y., SEYHAN A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Kanıt Temelli Öğrenme ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kanıt Temelli Öğretim Uygulamaları
SEYHAN A., GEÇİT Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/ 11-14 Nisan 2018-Ankara, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.535, (Özet Bildiri)
2017
2017EVALUATION OF 2005 and 2017 SOCIAL STUDIES COURSE CURRİCULUM
SEYHAN A., ŞİMŞEK U.
2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.177-178, (Özet Bildiri)
2014
2014Demokrasinin Serüveni Ünitesinin Beceri Değer Kazanımlar ve Ölçme Değerlendirme Açılarından Değerlendirilmesi
SEYHAN A.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerinin Öğrenci ve Fakülte/Okul Etkileşimi Hakkında Görüşleri
ŞİMŞEK U., DOYMUŞ K., ŞİMŞEK Ü., TOPKAYA Y., YILAR M. B., SEYHAN A.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞTİMİ SEMPOZYUMU II., 26 - 28 Nisan 2013, ss.98, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Kamu Kurumları ve Sanayi Kuruluşları
SEYHAN A.
Okul Dışı Öğrenme Ortamları İlkokul Uygulamaları, Bilge Kuşdemir Kayıran - Melike Özyurt, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.216-244, 2022
2022
2022Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Değeri İle Sanat Konularının Öğretiminde Doğal Yaşam Müzelerinin Kullanımı
SEYHAN A.
Eğitim Araştırmaları Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar, Doç. Dr. Gülden Gürsoy Dr. Öğr. Üyesi Murat Yiğit, Editör, Livre de Lyon, ss.157-174, 2022
2022
2022Sosyal Bilgiler Dersinde Web2.0 Araçlarının Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
SEYHAN A.
Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar - I, Prof. Dr. Erdal BAY, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.435-454, 2022
2022
2022Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Görüşleri
SEYHAN A.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler II, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınları, ss.43-65, 2022
2022
2022Sosyal Katılım Becerisinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Yeri ve Öğretilmesi
SEYHAN A.
Eğitimde Güncel Araştırmalar, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Dr. Halil TAŞ, Editör, Gece Kitaplığı, ss.463-478, 2022
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021
TÜBİTAK 2237A-Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerine 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Eğitimi-II (Çevrimiçi)
TÜBİTAK Projesi
Geçit Y. (Yürütücü), Turgut Y. E., Beldağ A., Turan İ., Seyhan A., Taşdemir F., et al.
2021 - 2021
2021 - 2021
TÜBİTAK 2237A-Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerine 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Eğitimi-I(Çevrimiçi)
TÜBİTAK Projesi
Geçit Y. (Yürütücü), Turgut Y. E., Camadan F., Artvinli E., Demirkaya H., Şimşek U., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerine 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Seyhan A., Geçit Y.
2019 - 2019
2019 - 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerine 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projelerine Hazırlık Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
Camadan F., Geçit Y., Meydan A., Artvinli E., Demirkaya H., Seyhan A., et al.
2019 - 2019
2019 - 2019
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Eğitim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
(Proje Sonuç Raporu)
Seyhan A. (Yürütücü), Camadan F., Yangın S., Şimşek U., Geçit Y., Turan İ., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarına Okul Dışı Eğitim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Seyhan A. (Yürütücü)
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2024
Mayıs 2024
TARIHSEL VE KÜLTÜREL MIRASIMIZ: SANAL KENTLERE YOLCULUK
Sosyal Faaliyet Organizasyonu
Seyhan A.
Erzurum, Türkiye
Ekim 2023
Ekim 2023
Tarihsel ve Kültürel Mirasımız: Sanal Kentlere Yolculuk
Sosyal Faaliyet Organizasyonu
Seyhan A.
Sakarya, Türkiye
Jüri Üyelikleri
Aralık-2024
Aralık 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Kenan Altun, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi doktora yeterlik sınavı (26 Aralık 2023) - Atatürk Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Serap Morkoç, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi doktora yeterlik sınavı (26 Aralık 2023) - Atatürk Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Sinan Akdağ Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Doktor Öğretim Üyesi Atanma (Rapor tarihi 21.11.2023) - Atatürk Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
JÜRİ ÜYELİĞİ - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Jüri üyeliği - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Nisan-2019
Nisan 2019Yarışma
TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması - TÜBİTAK 13. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması
Mayıs-2018
Mayıs 2018